Ένα από τα πιο δημοφιλή ζητήματα που συζητιούνται καθημερινά είναι τα social media. Βλέποντας το πόσο πολύ αλλάζει η κατάσταση στα media, δεν είναι λίγες οι φορές που μία είδηση ταξιδεύει πιο γρήγορα στα social media από ότι στην τηλεόραση και πόσο μάλλον στην εφημερίδα. Και αυτό είναι η μία πλευρά, η άλλη πλευρά είναι ότι τα social media είναι απαραίτητα στο επιχειρείν και αυτό σημαίνει ότι χρειάζονται για την προώθηση ενός προϊόντος και μιας εταιρείας.
Είναι οικονομικά όπλα που μπορούν να ενισχύσουν την όποια εργασία οπότε έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε τη λίστα με τα πιο δημοφιλή social media με βάση τα στοιχεία της Statista, γερμανική διαδικτυακή πλατφόρμα που ειδικεύεται στη συλλογή και οπτικοποίηση δεδομένων, όπου συγκέντρωσε τα 23 κορυφαία social media του 2023. Το παράδοξο είναι πως αρκετά από αυτά τα μέσα είναι σχεδόν άγνωστα για την Ελλάδα και αυτό είναι τροφή για σκέψη. Η λίστα δημιουργήθηκε με βάση τους ενεργούς χρήστες που έχει ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης ανά μήνα.
Σκέτο «Διαβάστηκε»: Ο υπέροχος τρόπος να ρίξεις «Χ
Και όμως έγινε ανατροπή
Και από εκεί που λέγαμε ότι το Facebook είναι μία περασμένη και παλιά ιστορία, που δεν έχει κανένα μέλλον και ότι το χρησιμοποιούν μόνο οι μεγαλύτεροι ηλικιακά φαίνεται πως δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Βέβαια, για να είμαι ειλικρινής ποτέ δεν σταμάτησα να πιστεύω στην αξία του συγκεκριμένου μέσου, αφού εξακολουθώ να πιστεύω ότι είναι ο κατάλληλος τρόπος να δείχνεις τη δουλειά σου λίγο πιο στοχευμένα και να μην χάνεται ανάμεσα σε δεκάδες selfies και φωτογραφίες με μαγιό. Άρα έχουμε:
1. Facebook — 3,03 δισεκατομμύρια
Το Facebook είναι ο μεγαλύτερος ισότοπος κοινωνικής δικτύωσης με πάνω από 3 δισεκατομμύρια ανθρώπους να το χρησιμοποιούν μηνιαίως, σύμφωνα με τη Statista. Αυτό σημαίνει ότι περίπου το 37 τοις εκατό του παγκόσμιου πληθυσμού είναι χρήστες του Facebook. Η spin-off εφαρμογή άμεσων μηνυμάτων του Facebook, το Facebook Messenger, διαθέτει 931 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως.
2. YouTube — 2,5 δισεκατομμύρια
Το YouTube δεν χρειάζεται συστάσεις, αφού έτσι και αλλιώς έχεις τους δικούς του επαγγελματίες «youtubers» και χρήστες να παρακολουθούν δισεκατομμύρια ώρες βίντεο καθημερινά. Εκτός από το ότι είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος ιστότοπος μέσων κοινωνικής δικτύωσης, το YouTube συχνά αποκαλείται ως η δεύτερη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης μετά την Google, τη μητρική του εταιρεία. Για να μπουστάρεις τα βίντεό σου και να ανακαλυφθούν από περισσότερα άτομα, διάβασε το YouTube SEO ή δες πώς να κάνεις διαφήμιση.
3. WhatsApp — 2 δισεκατομμύρια
Το WhatsApp είναι μια εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων που χρησιμοποιείται από άτομα σε περισσότερες από 180 χώρες. Να πω εδώ πως στην Ελλάδα δεν είναι τόσο διαδεδομένο, αλλά στο εξωτερικό είναι ίσως ο πιο δημοφιλής τρόπος επικοινωνίας. Αρχικά, οι χρήστες χρησιμοποίησαν αρχικά το WhatsApp για να στέλνουν μηνύματα. Σταδιακά, άρχισαν να επικοινωνούν με επιχειρήσεις μέσω WhatsApp. Η επιχειρηματική πλατφόρμα του WhatsApp επιτρέπει στις επιχειρήσεις να παρέχουν υποστήριξη πελατών και να μοιράζονται ενημερώσεις με τους πελάτες σχετικά με τις αγορές τους. Για τις μικρές επιχειρήσεις, υπάρχει η εφαρμογή WhatsApp Business, ενώ οι επιχειρήσεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν το WhatsApp Business API.
Όταν ο πόλεμος μεταφέρεται στα social media
4. Instagram — 2 δισεκατομμύρια
Ένα από τα πιο δημοφιλή μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αφού χρησιμοποιείται ευρέως από τους χρήστες, κυρίως για την ικανοποίηση του ναρκισσισμού τους. Το Instagram είναι το μέρος για την προβολή των προϊόντων ή των υπηρεσιών με φωτογραφίες ή βίντεο. Μπορείς να δημιουργήσεις ένα επιχειρηματικό προφίλ στο Instagram, το οποίο παρέχει πλούσια αναλυτικά στοιχεία για το προφίλ και τις αναρτήσεις και τη δυνατότητα προγραμματισμού αναρτήσεων στο Instagram χρησιμοποιώντας διάφορα εργαλεία.
5. WeChat — 1,3 δισεκατομμύρια
Το WeChat κυκλοφόρησε το 2011 από την Tencent, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας της Κίνας. Όπως το WhatsApp και το Messenger, το WeChat ήταν αρχικά μια εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων, αλλά έχει εξελιχθεί σε μια πλατφόρμα all-in-one. Στην Ελλάδα, βέβαια, η χρήση της συγκεκριμένης πλατφόρμας δεν είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη (ακόμη) ωστόσο μπορείς να εξετάσεις τι προσφέρει η χρήση του. Βέβαια, είναι και ένας τρόπος ενίσχυσης της παρουσία σου στην Κίνα. Έτσι, αν θέλεις να ενισχύσεις το brand σου στην Κίνα (όπου τα δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το X είναι απαγορευμένα), το WeChat είναι μια καλή εναλλακτική.
6. TikTok — 1,05 δισεκατομμύρια
Το TikTok (γνωστό ως Douyin στην Κίνα) είναι μια εφαρμογή με βίντεο σύντομης διάρκεαις. Παρά το γεγονός ότι κυκλοφόρησε μόλις το 2017, είναι μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες εφαρμογές στον κόσμο και πρόσφατα ξεπέρασε την Google ως ο ιστότοπος με τις περισσότερες επισκέψεις στο διαδίκτυο. Το TikTok επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργούν και να μοιράζονται βίντεο διάρκειας μεταξύ 15 και 60 δευτερολέπτων και η εφαρμογή διαθέτει έναν τεράστιο κατάλογο ηχητικών εφέ, μουσικών αποσπασμάτων και φίλτρων για να βελτιώσουν τα βίντεο και να τα κάνουν πιο ελκυστικά. Περίπου το 47,4 τοις εκατό των χρηστών TikTok στις ΗΠΑ είναι ηλικίας 10-29 ετών.
7. Telegram — 700 εκατομμύρια
Το Telegram είναι μια δωρεάν εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων. Το χαρακτηριστικό γνώρισμα του Telegram είναι η κρυπτογράφηση, συγκεκριμένα παρέχει επίσης κρυπτογραφημένες βιντεοκλήσεις VoIP, κοινή χρήση αρχείων και άλλα. Κυκλοφόρησε για IOS στις 14 Αυγούστου 2013 και για Android τον Οκτώβριο του 2013.Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους τα brands μπορούν να κάνουν χρήση του Telegram, εκτός από την παροχή ατομικής υποστήριξης πελατών. Για παράδειγμα, οι επωνυμίες μπορούν να δημιουργήσουν chatbot για την πλατφόρμα Telegram ή να κάνουν χρήση της δυνατότητας καναλιού του Telegram για να μεταδώσουν μηνύματα σε έως και 200.000 άτομα.
8. Snapchat — 557 εκατομμύρια
Το Snapchat εστιάζει σε φωτογραφίες και σύντομα βίντεο (γνωστά ως στιγμιότυπα) που μοιράζονται μεταξύ φίλων και αυτή η «τάση» πολλαπλασιάστηκε σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων όπως το Instagram και το TikTok. Ωστόσο, η άνοδος του Instagram δεν φαίνεται να έχει εμποδίσει την ανάπτυξη του Snapchat. Εάν δεν είσαι εξοικειωμένος με το Snapchat, πήγαινε στον οδηγό μας για αρχάριους του Snapchat.
9. Kuaishou — 626 εκατομμύρια
Ο Kuaishou είναι ο Κινέζος αντίπαλος του Douyin ή του TikTok. Όπως και οι ανταγωνιστές του, το Kuaishou επιτρέπει στους χρήστες να βάζουν κείμενο και αυτοκόλλητα σε εικόνες ή βίντεο και να προσθέτουν κομμάτια ήχου. Οι χρήστες μπορούν επίσης να μεταδίδουν περιεχόμενο ζωντανής ροής στους ακόλουθούς τους στην πλατφόρμα ή να εγγράφουν βίντεο μεγαλύτερης διάρκειας. Σε σύγκριση με το TikTok, το Kuaishou είναι πιο δημοφιλές σε ένα μεγαλύτερο κοινό, ειδικά σε αγροτικές περιοχές της Κίνας. Η εφαρμογή βασίζεται επίσης περισσότερο στα έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο παρά στα έσοδα από διαφημίσεις.
10. Qzone — 600 εκατομμύρια
Το Qzone είναι μια άλλη εφαρμογή από την Tencent με έδρα την Κίνα που συνδυάζει την κοινωνική δικτύωση και το blog με περισσότερους από 600 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως. Οι χρήστες μπορούν να ανεβάζουν πολυμέσα, να κρατούν ημερολόγια, να γράφουν ιστολόγια και να παίζουν παιχνίδια.
Σχετικά με τα υπόλοιπα δημοφιλή social media
11. Sina Weibo 584 εκ. χρήστες
12. QQ 574 εκ. χρήστες
13. Το X πρώην Twitter 556 εκ. χρήστες
14. Pinterest 445 εκ. χρήστες
15. Reddit 430 εκ. χρήστες
16. LinkedIn 424 εκ. χρήστες
17. Quora 300 εκ. χρήστες
18. Discord 154 εκ. χρήστες
19. Twitch 140 εκ. χρήστες
20. Tumblr 135 εκ. χρήστες
21. Threads 23.7 εκ. χρήστες
22. Mastodon 1.7 εκ. χρήστες
23. Bluesky 1 εκ. χρήστες