Η Gen Z, δηλαδή η γενιά που καταφέρνει να κάνει τους millenials να μοιάζουν με γεροπαράξενους σε καφενείο, ψάχνει συνεχώς τρόπους ώστε να διαχωρίσει τη θέση της πολιτιστικά, αισθητικά, αλλά και τεχνολογικά. Το ξέρουμε ήδη ότι συμβαίνει γυρνώντας την πλάτη στο facebook ενώ δεν λείπουν και οι φωνές των millennials που κηρύττουν ενάντια στα σκουπίδια που ακούνε οι πιτσιρικάδες. Σε ό,τι αφορά όμως το Google περιμέναμε μια σταθερά, άλλωστε δεν υπάρχει καμία άλλη μηχανή αναζήτησης που να το ανταγωνίζεται, ή μήπως υπάρχει;
Ένα ποσοστό που φτάνει το 40%, με αυξητικές τάσεις, της Gen Z έχει γυρίσει την πλάτη στο Google και προτιμά να ψάχνει στα social media αυτό που ψάχνει. Την αποκάλυψη έκανε ο ίδιος ο αντιπρόεδρος της Google, Prabhakar Raghavan, μιλώντας στο συνέδριο Brainstorm Tech που διοργανώνει το Fortune. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Google, όταν ένας νέος ψάχνει για παράδειγμα το πού θα φάει με την παρέα του, δεν γκουγκλάρει, όπως οι λίγο μεγαλύτεροι για προτάσεις, ούτε μπαίνει στο Google Maps για να δει τι παίζει τριγύρω. Θα μπει στο Instagram και στο TikTok σε λογαριασμούς που ασχολούνται σχεδόν αποκλειστικά με το φαγητό και θα διαλέξει από εκεί.
Αυτή η αλλαγή συμπεριφοράς στην αναζήτηση έχει να κάνει με την αντικατάσταση της πληροφορίας. Τη θέση της έχει πάρει το content σε μια μορφή εμπλουτισμένης πληροφορίας. Για να συνεχίσουμε το παράδειγμα με το φαγητό, οι νέοι πλέον δεν ψάχνουν μόνο το πού θα φάνε, αλλά ξέρουν και το τι ακριβώς θα φάνε πριν πάνε στο μαγαζί ή διαβάσουν τον κατάλογο.
Τα keywords έχουν πλέον αντικατασταθεί με hashtags προσφέροντας ακόμα πιο στοχευμένη αναζήτηση και αυτός είναι ο λόγος που η Google προσπαθεί με τη σειρά της να εντάξει στοιχεία από τα social media στον τρόπο λειτουργίας της. Ήδη η κάμερα του κινητού έχει αρχίσει να μπαίνει στο παιχνίδι της αναζήτησης ενώ η εικονική πραγματικότητα θα βάλει στις οθόνες μας περισσότερο content, οριακά χειροπιαστό. Το αν με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρει να φέρει πίσω την Gen Z δεν είναι καθόλου σίγουρο, το σίγουρο είναι ότι οι millennials θα έχουν καλύτερη μηχανή αναζήτησης, κάτι είναι κι αυτό.