Γιατί όλες οι μεγάλες εταιρείες αγοράζουν «χώρο» στο Metaverse

Όλοι οι κολοσσοί από τα είδη ρουχισμού, μέχρι τις αλυσίδες εστίασης ξοδεύουν χρήματα για κάτι που ακόμα δεν υπάρχει εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή εικονικής πραγματικότητας.

Ακούμε συνέχεια για το metaverse και το πώς αυτό θα διαμορφώσει μέσω της εικονικής πραγματικότητας την πραγματική μας πραγματικότητα, όμως έχουμε καταλάβει τι ακριβώς θα είναι αυτό; Η σύντομη απάντηση είναι μάλλον όχι, όμως όλοι οι μεγάλοι οικονομικοί παίκτες έχουν αρχίσει να επενδύουν δυσθεώρητα ποσά. Άραγε το κάνουν επειδή ξέρουν τι έρχεται ή το κάνουν επειδή έχουν λεφτά για ξόδεμα και απλά θέλουν να προλάβουν τους ανταγωνιστές τους σε περίπτωση που όντως είναι κάτι χρήσιμο;

Την αρχή έκαναν οι μεγάλοι τεχνολογικοί κολοσσοί, όπως η Microsoft και η Google. Αμφότεροι αγόρασαν «χώρο» σε αυτό το παράλληλο σύμπαν και για αρχή ο χώρος αυτός θα λειτουργήσει σαν εικονική προθήκη για τα προϊόντα τους, τόσο τα software, όσο και για hardware, ειδικά στην περίπτωση της Google.

 

 

Για τους τεχνολογικούς κολοσσούς είναι κάτι αναμενόμενο, ένα ιδιότυπο FOMO και ένας ανταγωνισμός μεταξύ τους τους ωθεί στο να είναι πρωταγωνιστές σε κάθε νέο τεχνολογικό «φρούτο» που βγαίνει, ακόμα κι αν οι πραγματικοί λόγοι είναι μόνο διαφημιστικοί. Το ενδιαφέρον γίνεται όταν στο παιχνίδι μπαίνουν πιο χειροπιαστά προϊόντα. 

Η μεγαλύτερη αλυσίδα λιανικής στην Αμερική, αυτή των πολυκαταστημάτων Walmart, δημιούργησε τον δικό της χώρο στο Metaverse και προχώρησε στην κατοχύρωση trademarks τα οποία υποδηλώνουν ότι στο άμεσο μέλλον τα Walmart θα πουλάνε τα δικά τους NFTs και ίσως να εγκαινιάσουν το δικό τους κρυπτονόμισμα. 

Ίσως πιο ενδιαφέρουσα και κατανοητή στο ευρύ κοινό να είναι η επένδυση των McDonald’s. Η μεγαλύτερη αλυσίδα fast food κατέθεσε 10 πατέντες για το Metaverse με κυριότερη την κατοχύρωση ενός εικονικού εστιατορίου μέσα από το οποίο θα μπορεί να παραγγέλνει κανείς πραγματικά burger τα οποία θα έρχονται στο πραγματικό του σπίτι. 

 

 

Μέχρι τώρα το facebook έχει καταφέρει να συγκεντρώσει αρκετά δις από επενδύσεις στο Metaverse, σχεδόν όλα από μεγάλους παίκτες με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να μην έχουν μπει ακόμα στον χορό και κανείς δεν ξέρει αν υπάρχει ακόμα χρόνος γι’αυτό. Κάποιες αναλύσεις εκτιμούν πως μέσα στην επόμενη δεκαετία, το Metaverse μπορεί να εξελιχθεί σε μια αγορά που θα φτάσει τα 30 τρις, ένα ακόμα πιο εντυπωσιακό νούμερο αν σκεφτούμε πως το σύνολο της αμερικανικής οικονομίας ήταν γύρω στα 25 τρις για το 2021. 

Για να καταλάβουμε καλύτερα γιατί οι μεγάλες εταιρείες επενδύουν όλα αυτά τα ποσά, πρέπει να δούμε το τεχνολογικό χάσμα ανάμεσα στις γενιές. Η Gen Z δεν χρησιμοποιεί απλά τα social media, κάτι που κάνουν οι μεγαλύτερες γενιές, αλλά ζει μέσα σε αυτά. Ενημερώνεται, αγοράζει, ερωτεύεται και εργάζεται μέσα από αυτά. 

 

 

Αυτή τη στιγμή το Metaverse δεν απευθύνεται σε ένα mainstream κοινό, αλλά μαλλον σε ένα niche που θα παίξει το ρόλο των beta testers. Άλλωστε όλα τα μεγάλα τεχνολογικά project, από το facebook και το iPhone, μέχρι το Amazon πέρασαν πάρα πολλά χρόνια για να γίνουν κτήμα και κοινή γνώση σε ένα ευρύ κοινό. Αυτή τη στιγμή ζούμε την εποχή που γράφεται η ιστορία και θα τη δούμε ξετυλίγεται σε λίγα χρόνια από τώρα.   



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved