Είναι λογικό να θεωρούμε πως ένα πλούσιο βιογραφικό και κάποιες special δεξιότητες είναι ικανές για να μας κάνουν να ξεχωρίσουμε στη δουλειά μας. Να γίνουμε επιτυχημένοι επαγγελματίες και να καταφέρουμε να σπάσουμε το «ταβάνι» μας. Ωστόσο, απ’ ότι φαίνεται, δεν αρκούν μόνο αυτά. Οι διαπροσωπικές σχέσεις είναι εξίσου σημαντικές ώστε να τα καταφέρουμε. Μάλιστα μαζί μας συμφωνεί και ο Bill Gates. Ο Αμερικανός μεγιστάνας θεωρεί πως η επικοινωνία με τους συναδέλφους και τους πελάτες είναι ο ακρογωνιαίος λίθος για την επιτυχία και συγκεκριμένα έχει αποκαλύψει 3 βασικούς κανόνες που δεν πρέπει να αγνοείς.
Φτιάξε τις σχέσεις με τους ανθρώπους γύρω σου
Το να ακούς και να μαθαίνεις τα πάντα για τους ανθρώπους γύρω σου είναι αρκετά σημαντικό. Γνωρίζοντας βασικά στοιχεία του χαρακτήρα τους, θα χτίσεις σταθερές σχέσεις και θα προσέχουν. Μάλιστα ο Bill Gates έχει αποκαλύψει στο παρελθόν πως αν γύριζε τον χρόνο πίσω, θα βελτίωνε την συναισθηματική του νοημοσύνη και την ικανότητα να επικοινωνεί καλύτερα με τους άλλους.
Warren Buffett: Η στρατηγική για να κάνεις πράξη τα όνειρά σου
Γίνε ηγέτης στα δύσκολα
Υπάρχουν στιγμές που τα πράγματα δεν πάνε καλά. Στιγμές που ο πελάτης ή ο συνάδελφός σου μπορεί να αγχωθεί, να νευριάσει, να προσβληθεί. Εκείνη την στιγμή πρέπει να δράσεις. Δεν πρέπει να τον αγνοήσεις αλλά να σταθείς δίπλα του. Να τον ακούσεις και να τον κάνει να αισθανθεί άνετα μαζί σου. Η κατανόηση θα τον κάνει να σε κοιτάξει με άλλο μάτι και να σε εκτιμήσει. Σύμφωνα με μία έρευνα του Harvard, όταν απαντάς με ευγένεια και ψυχραιμία σε εκνευρισμένους πελάτες, τότε συνήθως τους κερδίζεις πάλι. Και το μόνο που έχεις να τους προσφέρεις είναι χρόνος και κατανόηση.
Φέρσου στον πελάτη λες και είναι ο κολλητός σου
Ξέρεις τι λείπει από τις σχέσεις πωλητή – πελάτη; Το να σπάσει ο πάγος. Όταν προσπαθείς να πουλήσεις ένα προϊόν σ’ έναν πελάτη, τότε κάνε το μ’ έναν τρόπο που να θυμίζει ότι μιλάς στον κολλητό σου. Τότε εκείνος θα σε δει με άλλο μάτι και θα σε εμπιστευτεί αμέσως. Είναι η οικειότητα η λέξη κλειδί για την επιτυχία. Μην την αγνοείς.