Ένα συναρπαστικό ψυχολογικό θρίλερ με πρωταγωνιστές τον Χένρι Κάβιλ (Άνθρωπος από ατσάλι) και τον βραβευμένο με Όσκαρ Μπεν Κίνγκσλεϊ (Gandhi) που ξετυλίγει τα κίνητρα και τη δράση ενός κατά συρροή δολοφόνου με πολλαπλές προσωπικότητες. Η ταινία είναι το φιλόδοξο κινηματογραφικό ντεμπούτο του σεναριογράφου και σκηνοθέτη Ντέιβιντ Ρέιμοντ.
Σύνοψη
Ένας ταλαιπωρημένος αστυνομικός, το αστυνομικό σώμα στο οποίο ανήκει και ένας αυτόκλητος τιμωρός εμπλέκονται σε μία επικίνδυνη συνομωσία που σχετίζεται με τη σύλληψη ενός άρρωστου άντρα, ο οποίος συνδέεται με απαγωγές και δολοφονίες γυναικών.
Συνέντευξη με τον δημιουργό Ντέιβιντ Ρέιμοντ
Τι σας ενέπνευσε να γράψετε το σενάριο; Γιατί θελήσατε και να σκηνοθετήσετε την ταινία;
Με συναρπάζει η ψυχολογία ενός εγκληματία, ο λόγος που κάποιοι συμπεριφέρονται με έναν τρόπο, ποιες ήταν οι εμπειρίες που τους οδήγησαν εκεί ή ποια ανισορροπία οδήγησε ένα άτομο σε μία συμπεριφορά. Έχει ενδιαφέρον, ειδικά αν το ταιριάξουμε με την επινοημένη φύση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και πώς επιλέγουμε να δείξουμε τους εαυτούς μας στο διαδίκτυο. Αυτά τα θέματα είναι η βάση της ταινίας.
Η σκηνοθεσία, η δημιουργία μιας ιστορίας και η ολοκλήρωση της ήταν ένα όνειρο μου από πάντα. Είναι δύσκολο, αλλά και παραγωγικό.
Έχετε συγκεντρώσει καταπληκτικούς ηθοποιούς. Πείτε μας για τη συνεργασία μαζί τους.
Είναι όλοι εκπληκτικοί. Συνεργάστηκαν σαν ομάδα και έγιναν μια οικογένεια. Το γύρισμα ήταν δύσκολο, γυρίζαμε για πολλές ώρες και δουλεύαμε νύχτες με κρύο.
Ο Χένρι Κάβιλ είναι εξαιρετικός συνεργάτης και ένας δημιουργός ο ίδιος. Στην ταινία παίζει έναν τελείως διαφορετικό ρόλο και ξέρω ότι πολλοί θα αιφνιδιαστούν. Είναι πολύ έξυπνος. Η συνεργασία με τον Μπεν Κίνγκσλεϊ, για τον οποίο είχα γράψει τον ρόλο, είναι ένα όνειρο που πραγματοποιήθηκε. Για να είμαι απολύτως ειλικρινής, ποτέ δεν πίστεψα ότι θα τον είχα στην ταινία. Είναι δικαιωματικά ένας θρύλος. Η μόνη φορά που με έπιασε άγχος στο γύρισμα, ήταν όταν έπρεπε να επέμβω και να του δώσω οδηγίες την πρώτη μέρα του γυρίσματος.
Η ταινία διαδραματίζεται κατά τη διάρκεια μιας έρευνας με πολλές ανατροπές. Πώς ρυθμίσατε τις ερμηνείες ώστε να αιχμαλωτίσουν αυτή την αίσθηση της σταδιακής ανακάλυψης;
Δύσκολο να απαντήσω χωρίς να αποκαλύψω στοιχεία της πλοκής. Πιστεύω ότι ζούσαμε τη στιγμή, γνωρίζοντας σε βάθος την ιστορία όλων των χαρακτήρων -ακόμα και στοιχεία που δεν βλέπουμε στην οθόνη.
Καθώς το δράμα κλιμακώνεται, οι χαρακτήρες γίνονται πιο εύθραυστοι και έρχονται αντιμέτωποι με τα λάθη, τις ζωές και τις επιλογές τους. Όταν τα πράγματα πάνε στραβά, είναι ο χτύπος της καρδιάς που συνδέει τους χαρακτήρες.
Η ταινία παραθέτει πολλά διαφορετικά στοιχεία που συνθέτουν την έρευνα. Πώς τα συμπεριλάβατε στην πλοκή, πώς μοιράσατε το υλικό ανάμεσα στους χαρακτήρες;
Τα αποδεικτικά στοιχεία της πλοκής ήταν μια πρόκληση. Πόση πληροφορία δίνουμε στο κοινό και πότε; Ήξερα από την αρχή πού θα καταλήξουν οι χαρακτήρες, αλλά δεν ήθελα να αποκαλύψω πολλά. Ήθελα να αποφύγω την περίπτωση να ανακαλύψω στο μοντάζ ότι δεν έχω δώσει αρκετές πληροφορίες στο κοινό.
Ο χαρακτήρας του Μπεν Κίνγκσλεϊ πιστεύει ότι οι εγκληματίες, ειδικά οι δράστες σεξουαλικών εγκλημάτων, ωθούνται από μια ορμονική ανισορροπία και μόνο όταν υποβληθούν σε θεραπεία το πρόβλημα υποχωρεί. Παίζει έναν συνταξιούχο δικαστή που το έχει δει να συμβαίνει από πρώτο χέρι, οπότε η εμπειρία του ενισχύει την πεποίθηση ότι το να φυλακίζουμε ανθρώπους δεν κάνει καμία διαφορά.
Η Αλεξάντρα Νταντάριο υποδύεται μία αστυνόμο ειδική σε θέματα συμπεριφοράς, οπότε προσεγγίζει τη δουλειά της σε στάδια. Προσπαθεί να βρει τη λογική πίσω από την ανθρώπινη συμπεριφορά. Νομίζω ότι έπαιξε έναν δύσκολο ρόλο, γιατί χρειάζεται να ερμηνεύσει αυτό που έκανε ο Σάιμον (ο κατά συρροή δολοφόνος), κάτι πολύ δύσκολο όταν έχεις να κάνεις με κάποιον που δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα.
Υπάρχουν πολλές έντονες σκηνές στην ταινία. Πώς ήταν η ατμόσφαιρα στο γύρισμα;
Εξαρτάται από το ποιος ήταν στο σετ. Όλοι οι ηθοποιοί είχαν ωραία αίσθηση χιούμορ. Όταν έκανα μια παρατήρηση σε μία σκηνή με τον Στάνλεϊ Τούτσι, σήκωσε τα γυαλιά του, με κοίταξε κατάματα και μου είπε ότι δεν θυμάται τον Στίβεν Σπίλμπεργκ να μπουκάρει σε ένα σετ για να κάνει παρατήρηση… Σκάσαμε όλοι στα γέλια.
Όσο για την ένταση ανάμεσα στην Αλεξάντρα Νταντάριο και τον Μπρένταν Φλέτσερ, η προσέγγιση μας ήταν να τους δώσουμε ακριβώς ό,τι χρειάζονταν για να ερμηνεύσουν τους ρόλους τους.
Ο ρόλος της Αλεξάντρα ήταν πολύ κουραστικός, σωματικά και συναισθηματικά. Η ερμηνεία της την εξουθένωνε. Τη διάλεξα γιατί έχει αυτοπεποίθηση και μεγάλες προοπτικές. Με καθήλωσε ο τρόπος που ξεπέρασε τα όρια της.
Ποια σκηνή ήταν η πιο δύσκολη;
Υπάρχει μία κεντρική σκηνή ανάμεσα στον Χένρι Κάβιλ και την κόρη του. Σε κάθε σενάριο, υπάρχουν μια δύο σκηνές ή στιγμές που καθορίζουν το συναισθηματικό βάρος μιας ταινίας. Αυτοί οι δύο ηθοποιοί χάθηκαν στους ρόλους τους.
Η Αλεξάντρα και ο Μπρένταν είχαν μια σκηνή που εκείνη σέρνεται σε έναν γκρεμό για να τον φτάσει… και το αποτέλεσα είναι εκρηκτικό. Είναι πρωτόγονο, συναισθηματικό και επώδυνο. Είναι μια σκηνή που την περίμεναν και την φοβόντουσαν. Αλλά το τελικό αποτέλεσμα ήταν πολύ ικανοποιητικό.
Έγραψα μία σκηνή για τον Μπεν Κίνγκσλεϊ, που ταίριαζε στον χαρακτήρα και που ήθελα, ως θαυμαστής του χρόνια, να τον δω να παίζει. Είχε μόλις πιάσει το θήραμα του και το αποτέλεσμα είναι πολύ τρομαχτικό.
Τι ελπίζετε να πάρουν οι θεατές από την ταινία;
Είναι μια απολαυστική, συναρπαστική διαδρομή και ελπίζω ότι θα επηρεάσει το κοινό με απρόσμενο τρόπο. Η ταινία έχει συναίσθημα και ελπίζω να συγκινήσει.
Νομίζω ότι κάθε γονιός πρέπει να πάρει τις απαραίτητες προφυλάξεις για να προστατεύει τους αγαπημένους της. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι καταπληκτικά, γιατί επιτρέπουν στους ανθρώπους από όλο τον κόσμο να συνδεθούν. Δυστυχώς, κρύβουν κινδύνους. Ενώ η επιβολή του νόμου προσπαθεί να τα ελέγξει, νομίζω ότι η εκπαίδευση είναι το κλειδί και ότι ξεκινάει από το σπίτι.
Σενάριο/Σκηνοθεσία: Ντέιβιντ Ρέιμοντ
Παίζουν: Χένρι Κάβιλ, Μπεν Κίνγκσλεϊ, Αλεξάντρα Νταντάριο, Στάνλεϊ Τούτσι, Μίνκα Κέλι, Νέιθαν Φίλιον, Μπρένταν Φλέτσερ
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Μάικλ Μπάρετ
Μουσική: Άλεξ Λου
Διάρκεια: 1 ώρα και 38 λεπτά