Sony PlayStation: Η κονσόλα των παιδικών μας χρόνων έκλεισε 30 χρόνια ζωής

Και η ιστορία της δημιουργίας της πιο ανατρεπτικής videogaming κονσόλας ever είναι πραγματικά συναρπαστική. 

Το πρώτο PlayStation της Sony δεν ήταν απλά μια οποιαδήποτε κονσόλα. Υπήρξε η πιο δημοφιλής πλατφόρμα για πολλούς παίκτες από τα μέσα της δεκαετίας του 1990, με εξαίρεση μία ή δύο γενιές – και το λέω εγώ που έχω Xbox. Η Sony προφανώς δεν ήταν η πρώτη εταιρεία που κυκλοφόρησε κονσόλα, με εταιρείες όπως η Atari, η Nintendo και η Sega να έχουν κάνει την αρχή, αλλά αν υπήρξε μια κονσόλα η οποία -πέρα από τον υπολογιστή- έβαλε το gaming μέσα στην pop κουλτούρα και έφερε ακόμα περισσότερα κοινά, αυτό ήταν αναμφισβήτητα το Playstation.

H ιστορική videogaming κονσόλα, κλείνει σήμερα 30 χρόνια ζωής με τη Sony να κυκλοφορεί ειδικό ευχαριστήριο trailer για τις υπέροχες αυτές στιγμές:

 

PlayStation: Η Sony προσφέρει 50.000 δολάρια σε όποιον πιάσει το bug

Η ιστορία του είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Το PlayStation ήταν σε μεγάλο βαθμό το πνευματικό τέκνο του προγραμματιστή/τεχνικού της Sony Computer Entertainment που έγινε CEO, Ken Kutaragi, του οποίου το ενδιαφέρον για τα βιντεοπαιχνίδια οφείλεται στο να βλέπει την κόρη του να παίζει παιχνίδια στο NES της οικογένειας στα μέσα της δεκαετίας του '80. Βλέποντάς την να παίζει με το NES, που κυκλοφόρησε ως Famicom στην Ιαπωνία, o Kutaragi συνειδητοποίησε πόσο δημοφιλή θα γινόντουσαν τα βιντεοπαιχνίδια στο μέλλον.

 

ken kutaragi

                                                                                           O Ken Kutaragi

Ο Kutaragi θα είχε αργότερα την ευκαιρία να συνεργαστεί με τη Nintendo, δημιουργώντας το τσιπ ήχου του Super Nintendo.  Η επιτυχημένη συνεργασία οδήγησε σε μια άλλη συνεργασία μεταξύ της Sony και της Nintendo -αυτή τη φορά σε ένα πρόσθετο που βασίζεται σε δίσκο για το SNES. Παρά την επιτυχία των κονσολών από τη Nintendo και τη Sega εκείνη την εποχή, πολλοί στη Sony είδαν τα βιντεοπαιχνίδια ως μόδα και όχι μια βιομηχανία που αξίζει να ασχοληθεί κανείς. Στη Nintendo, η απόφαση να εκτυπωθούν παιχνίδια σε CD-ROM αντίθετα με τις κασέτες (τα cartridges) αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό, παρά το γεγονός ότι τα CD-ROM ήταν σε θέση να διατηρούν πολύ περισσότερη μνήμη – και είχαν ξεκινήσει να γίνονται και αγαπητά στα video games του υπολογιστή.

Πόσο πολύ το τιμάς το Playstation σου;

Παρόλα αυτά, ο Kutaragi εργάστηκε δημιουργώντας ένα πρωτότυπο για πρόσθετο που βασιζόταν τότε σε δίσκο και που είχε την ονομασία «Play Station». Και μετά, σε μια περίφημη, αν και συχνά παραπλανημένη ιστορία, η Nintendo επανήλθε στη συμφωνία, τερματίζοντας τη συνεργασία με τη Sony και ανακοινώνοντας ότι είχε συνάψει συμφωνία με τη Phillips. Σήμερα γνωρίζουμε πως τα πράγματα δεν προχώρησαν ούτε με την SEGA και ήταν κάπου εκεί που η Sony αποφάσισε να συνεχίσει μόνη της.

Σε δεύτερο χρόνο λοιπόν, ο Kutaragi έπρεπε να πείσει το αφεντικό του ότι τα βιντεοπαιχνίδια ήταν μια βιομηχανία που έπρεπε να συμμετέχει η Sony. Πως ήταν το μέλλον. «Προχωρήστε. Κάντε το. Αυτό είναι ένα έργο στο οποίο πρέπει να συμμετέχει η Sony» ήταν η απάντηση και ήταν η αρχή για το πρώτο Sony PlayStation.

 

 

Η Sony δεν ήθελε να εγκαταλείψει όλη τη δουλειά της στην κονσόλα που είχε κάνει προηγουμένως ο Kutaragi και ως εκ τούτου επέλεξε να λανσάρει ένα αυτόνομο PlayStation το 1994. Η τιμή των 299 δολαρίων στις ΗΠΑ υποβάθμισε επίσης το Saturn της Sega κατά 100 δολάρια, με τη Sony να ανακοινώνει την τιμή αυτή στην E3 το 1995. Το PS1 ήταν από το πρώτο κύμα κονσολών ικανών να προσφέρουν 3D γραφικά, ενώ ήταν επίσης αναμφισβήτητα η πρώτη κονσόλα που βασίζεται σε CD και που κέρδισε πραγματικά ευρεία, παγκόσμια δημοτικότητα.

To GoldenEye του Far Cry μας κάνει πραγματικά περήφανους

Αυτό διέφερε από την προσφορά του μεγάλου αντιπάλου του, το Nintendo 64, το οποίο εξακολουθούσε να χρησιμοποιεί φυσίγγια. Τα CD είχαν πολύ πιο αργούς χρόνους φόρτωσης από τα δοχεία, αλλά πρόσφεραν 700 MB δεδομένων σε σύγκριση με το μέγιστο αποθηκευτικό χώρο 64 MB, που παρατηρήθηκε σε μεταγενέστερα παιχνίδια N64. Αυτό επέτρεψε στους προγραμματιστές του PS1 να γεμίσουν τόνους περιεχομένου εντός του παιχνιδιού, πολλές ώρες ηχητικών κομματιών/φωνητικών ενεργειών και άφθονο περιεχόμενο βίντεο στα παιχνίδια τους.

 

 

Ήταν μια ιστορία επιτυχίας για το gaming που συνεχίζεται μέχρι σήμερα. Εσύ θυμάσαι την πρώτη φορά που έπαιξες;

 



©2016-2025 Ratpack.gr - All rights reserved