Μετά τα απογοητευτικά δείγματα του Star Wars: Outlaws, η Ubisoft αποφάσισε να κουμπωθεί και να κάνει υπομονή όσον αφορά το επόμενο Assassin’s Creed: Shadows. Καταφεύγει σε plan B και αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό για μια μεγάλη εταιρεία που, ουσιαστικά, πρέπει να κάνει καινούργιο επιχειρηματικό πλάνο και να επανεξετάσει το όραμά της σε ένα από τα μεγαλύτερα franchises.
Aυτό που υπάρχει στη Ubisoft -και το κρίνω από τις δηλώσεις του του παραγωγού της εταιρίας Marc-Alexis Côté- είναι ένα κλίμα πανικού. Ο παραγωγός έκανε σχόλια στο Eurogamer αναφέροντας πως μετά την ιστορία του Desmond, υπήρχε ένα αφηγηματικό κενό στα Assassin’s Creed σε σημείο που η εταιρεία δυσκολεύτηκε με τα παιχνίδια. Δεν κατηγορώ τον παραγωγό που θέλει το μέγιστο δυνατό από το franchise, αλλά νομίζω πως η Ubisoft περνάει μια φάση που λόγω πωλήσεων γίνεται σε βαθμό υπερβολής σκληρή με τον εαυτό της. Και τι εννοώ με αυτό.
Ουσιαστικά, το νέο χρονοδιάγραμμα αλλά και ταυτόχρονα gameplay του παιχνιδιού, ξεκινάει με το Origins. Το ίδιο timeline συνεχίζεται και στο ελληνικό Odyssey και φτάνουμε στο Valhalla για να κορυφωθεί πριν καταλήξουμε στο Mirage. Το τελευταίο παιχνίδι δεν μου άρεσε για προσωπικούς λόγους και αυτή είναι ότι από τα εκατοντάδες μέρη στον κόσμο δεν θα επέλεγα την Βαγδάτη. Δεν σκέφτηκα ωστόσο ούτε μια στιγμή το κομμάτι του Desmond και της ιστορίας του. Ήταν μια εκπληκτική αφήγηση που αν είχε συνεχιστεί θα είχε κουράσει, σε σημείο που θα λέγαμε πως αυτή τη στιγμή η Ubisoft «τράβηξε την ιστορία από τα μαλλιά». Οπότε όχι. Η Ubisoft πολύ καλά έκανε και δεν συνέχισε περαιτέρω την ιστορία του Desmond.
Από εκεί και πέρα, κάποια σενάρια θα είναι πάντα πιο αδύναμα από άλλα. Συμβαίνει στις ταινίες, στις σειρές, προφανώς θα συμβαίνει και στα παιχνίδια. Όμως η βασική επιτυχία των Assassin’s Creed στηρίζεται στο ταξίδι στο χρόνο. Αυτό το είδαμε περίσσιο και στο Origins με τον μυστικισμό της αρχαίας Αιγύπτου, το είδαμε στα καλύτερά του με το Odyssey που ξοδέψαμε χιλιάδες εργατοώρες για όλα τα quest και το είδαμε και στο Valhalla. Γιατί θέλω να σταθούμε όμως στο τελευταίο. Το Valhalla είναι η απόδειξη μιας ολόσωστης στρατηγικής απόφασης που μπορεί να πάρει μία εταιρεία για το προϊόν της. Θα ήμασταν ευχαριστημένοι αν το αφηγηματικό κομμάτι με την Layla Hassan ήταν καλύτερο από του Desmond και τα στοιχεία στο gameplay υστερούσαν; Φυσικά και όχι. Η Ubisoft είδε που κινείται η μπίλια στο pop culture με την τηλεοπτική σειρά Vikings και αποφάσισαν να κινηθούν με ένα παιχνίδι προς τα εκεί. Και ναι, το αποτέλεσμα άξιζε και με το παραπάνω.
Η καθυστέρηση του Shadows είναι μόνο για καλό, αλλά πριν αποφασίσει η εταιρεία το επόμενο μέρος για ταξίδι στο χρόνο, οφείλει να σκεφτεί που είναι η δική της θέση στο σύγχρονο κόσμο και τι θέλει να πει μέσα από τις αφηγήσεις της.