Η Sony ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει μια πιο ισχυρή κονσόλα PS5, πιθανώς μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Με την κωδική ονομασία Trinity, το μοντέλο PlayStation 5 Pro θα περιλαμβάνει μια πιο ισχυρή GPU και μια ελαφρώς ταχύτερη λειτουργία CPU.
Όλες οι αλλαγές της Sony παραπέμπουν σε ένα PS5 Pro που θα είναι πολύ πιο ικανό να αποδίδει παιχνίδια με ενεργοποιημένη την ανίχνευση ακτίνων ή να επιτυγχάνει υψηλότερες αναλύσεις και ρυθμούς καρέ σε κάποιους τίτλους. Η Sony φαίνεται να ενθαρρύνει τους προγραμματιστές να χρησιμοποιούν περισσότερες δυνατότητες γραφικών, όπως η ανίχνευση ακτίνων με το PS5 Pro, με παιχνίδια που μπορούν να χρησιμοποιούν την ετικέτα "Trinity Enhanced" (PS5 Pro Enhanced) εάν "παρέχουν σημαντικές βελτιώσεις".
Η Sony αναμένει ότι η απόδοση GPU στο PS5 Pro θα είναι «περίπου 45 τοις εκατό ταχύτερη από το τυπικό PlayStation 5», σύμφωνα με έγγραφα που περιγράφουν την επερχόμενη κονσόλα. Η GPU του PS5 Pro θα είναι μεγαλύτερη και θα χρησιμοποιεί ταχύτερη μνήμη συστήματος για να βοηθήσει στη βελτίωση της ανίχνευσης ακτίνων στα παιχνίδια. Η Sony χρησιμοποιεί επίσης μια «πιο ισχυρή αρχιτεκτονική ανίχνευσης ακτίνων» στο PS5 Pro, όπου η ταχύτητα εδώ είναι έως και τρεις φορές καλύτερη από το κανονικό PS5.
Ενώ η Sony βελτιώνει την πλευρά της GPU του PS5 Pro, η CPU θα είναι η ίδια με το τυπικό PS5, αλλά με μια νέα λειτουργία που το χρονίζει σε καλύτερη απόδοση. «Το Trinity έχει μια λειτουργία που στοχεύει στη συχνότητα CPU 3,85 GHz», λέει η Sony σε ένα έγγραφο προς τους προγραμματιστές. Αυτό είναι περίπου 10% υψηλότερο από το κανονικό PS5. Η Sony θα προσφέρει στους προγραμματιστές τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα σε μια «κανονική λειτουργία» στα 3,5 GHz ή τη «λειτουργία υψηλής συχνότητας CPU» στα 3,85 GHz.
Η τυπική λειτουργία λειτουργεί ακριβώς όπως ένα κανονικό PS5, όπου μια ορισμένη ποσότητα ισχύος κατανέμεται στην CPU — τρέχει στα 3,5 GHz εάν το επιτρέπει ο προϋπολογισμός ισχύος ή σε χαμηλότερες συχνότητες εάν το PS5 εκτελεί «λειτουργίες υψηλής έντασης ισχύος». Η Sony λέει ότι αυτές οι χαμηλότερες συχνότητες είναι σπάνιες και ότι η αχρησιμοποίητη ισχύς από την πλευρά της CPU αποστέλλεται στη GPU. Σε αυτήν τη νέα λειτουργία υψηλής συχνότητας CPU για το PS5 Pro, κατανέμεται περισσότερη ισχύς στην CPU, πράγμα που σημαίνει ελαφρώς λιγότερη στη GPU. Η GPU μειώνεται κατά περίπου 1,5 τοις εκατό σε αυτήν τη λειτουργία, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα «περίπου 1 τοις εκατό χαμηλότερη απόδοση», σύμφωνα με τη Sony.
Το PS5 Pro θα έχει επίσης κάποιες αλλαγές στη μνήμη συστήματος για προγραμματιστές. Η τυπική μνήμη PS5 τρέχει στα 448 GB/s, αλλά η Sony το αυξάνει κατά 28 τοις εκατό στα 576 GB/s στο PS5 Pro. Καθώς το σύστημα μνήμης είναι πιο αποτελεσματικό στο PS5 Pro, «το κέρδος εύρους ζώνης μπορεί να ξεπεράσει το 28 τοις εκατό», λέει η Sony.
Αυτή η νέα αρχιτεκτονική υποστηρίζει την προσαρμοσμένη λύση αναβάθμισης PSSR της Sony, η οποία έχει σχεδιαστεί για να αντικαταστήσει την υπάρχουσα εφαρμογή προσωρινής αντι-αλείωσης ή αναβάθμισης δειγματοληψίας ενός παιχνιδιού. Η Sony σημειώνει ότι "οι είσοδοι είναι αρκετά παρόμοιες με το DLSS ή το FSR" και ότι περιλαμβάνεται πλήρης υποστήριξη HDR. Αυτή η υποστήριξη απαιτεί περίπου 250 MB μνήμης, γι' αυτό και οι εκχωρήσεις μνήμης στο PS5 Pro θα βοηθήσουν εδώ. Η Sony λέει ότι υπάρχει περίπου 2 ms λανθάνοντος χρόνου για την αναβάθμιση μιας εικόνας 1080p σε 4K και ότι η εταιρεία εργάζεται για να υποστηρίξει αναλύσεις έως και 8K και ακόμη και να βελτιώσει την καθυστέρηση στο μέλλον.
Εάν οι προγραμματιστές είναι σε θέση να ετοιμάσουν τα παιχνίδια τους εγκαίρως, αναμένω πλήρως να δω ένα PS5 Pro να κυκλοφορήσει αυτή την εορταστική περίοδο. Η Sony φαίνεται να ακολουθεί το ίδιο playbook με το PS4, με ένα "Slim" μοντέλο PS5 και στη συνέχεια μια έκδοση Pro.