Πώς μας επηρεάζουν τα social media σε σχέση με το φαγητό που τρώμε;

Η έκθεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να επηρεάσει τι φαγητό επιλέγει κάποιος.

Tα social media είναι μέρος της καθημερινότητάς μας και αυτό από μόνο του αρκεί για να επηρεάζει τις επιλογές μας σε ένα γενικό επίπεδο. Όπως και να ‘χει είναι σίγουρο, ότι ακόμη και το φαγητό δεν ξεφεύγει από αυτή την κατάσταση. Χρειάζεται να ξέρουμε όμως το πόσο μας επηρεάζει και να ενεργούμε αναλόγως. Πάμε να δούμε όσα αναφέρει νέα μελέτη για το πώς το Instagram επηρεάζει τις διατροφικές μας συνήθειες.

Πώς το TikTok άλλαξε τον τρόπο που φροντίζουν οι άντρες τον εαυτό τους

Σχετικά με τη νέα μελέτη

Μια πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η έκθεση σε περιεχόμενο πρόχειρου φαγητού, δηλαδή, fast food στο Instagram αυξάνει τη λαχτάρα για αλμυρά ή λιπαρά τρόφιμα και οδηγεί σε συναισθήματα άγχους, λύπης και εξάντλησης. Η επανειλημμένη έκθεση σε ανθυγιεινό φαγητό στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να έχει αρνητικές ψυχολογικές συνέπειες. 

Πώς να περιορίσεις την επιρροή;

Σύμφωνα με τους ειδικούς περιόρισε τον χρόνο που ξοδεύεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να διατηρήσεις την ψυχική σου υγεία. Η διαφήμιση στα social media έχει γίνει ολοένα και πιο δημοφιλής σε όλους τους κλάδους, συμπεριλαμβανομένου και τον κλάδο τροφίμων.

Υπάρχουν ολοένα και περισσότερα στοιχεία που δείχνουν ότι κάποιο περιεχόμενο που σχετίζεται με τρόφιμα έχει επιβλαβείς επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των χρηστών. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη, νεαροί ενήλικες που εκτέθηκαν σε περιεχόμενο πρόχειρου φαγητού στο Instagram ένιωσαν λαχτάρα για ανθυγιεινά τρόφιμα και αρνητικές επιπτώσεις στην ψυχική υγεία. Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στο διαδίκτυο στο περιοδικό «Appetite».

Οι ερευνητές «εξέτασαν» 63 συμμετέχοντες ηλικίας 18 έως 24 ετών που χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η μια ομάδα κοίταξε ένα τυπικό feed στο Instagram και η άλλη ένα feed με εικόνες από πρόχειρο φαγητό για 15 λεπτά.

Γιατί οι άνθρωποι χωρίς social media είναι πιο ποθητοί;

Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες απάντησαν σε μια έρευνα, η οποία περιελάμβανε ερωτήσεις σχετικά με την αντίληψη της εικόνας του σώματος, τη διάθεση και την επιθυμία για φαγητό. Στη συνέχεια, 7 ημέρες αργότερα, κοίταξαν άλλο feed του Instagram και απάντησαν ξανά στις ερωτήσεις της έρευνας.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες που εκτέθηκαν σε εικόνες με πρόχειρο φαγητό είχαν αυξημένη λαχτάρα για αλμυρά και λιπαρά τρόφιμα, βίωναν επίσης αυξημένα συναισθήματα άγχους, λύπης, εξάντλησης και πείνας.

Συνεπώς, η έκθεση σε εικόνες φαγητού στα social δεν είναι τόσο αθώα, όσο μπορείς να νομίζεις. Πρόσεξε τι επιλογές κάνεις. 

 

Πώς τα social media επηρεάζουν τη σχέση σου με το φαγητό

«Η συνεχής έκθεση σε διαφημίσεις φαγητών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σίγουρα μπορεί να επηρεάσει την αντίληψη και τη σχέση μας με το φαγητό», είπε η Δρ Nicole Avena, σύμβουλος διατροφής, επίκουρη καθηγήτρια νευροεπιστήμης στο Mount Sinai School of Medicine, επισκέπτρια καθηγήτρια ψυχολογίας υγείας στο Πανεπιστήμιο Princeton και συγγραφέας του «Sugarless».

«Βλέποντας την αγαπημένη σου διασημότητα να απολαμβάνει ένα συγκεκριμένο πρόχειρο φαγητό μέσω μιας πληρωμένης διαφήμισης μπορεί να σε ωθήσει να επιλέξεις παρόμοιες επιλογές φαγητού. Ομοίως, το να βλέπεις τον αγαπημένο σου influencer να απολαμβάνει υγιεινά και θρεπτικά τρόφιμα μπορεί να σε επηρεάσει να επιλέξεις πιο υγιεινές επιλογές», πρόσθεσε η Avena.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί επίσης να επηρεάσουν τη σχέση μας με το φαγητό μέσω σύγκρισης.

«Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εστιάζουν συνήθως σε highlights και σχεδόν τέλειο περιεχόμενο και διαφημίσεις. Ωστόσο, αυτή δεν είναι μια ακριβής αναπαράσταση της πραγματικής ζωής», εξήγησε η Avena.

«Για τους καταναλωτές, μπορεί να γίνει εύκολο να συγκρίνουν αυτό που υπάρχει στο πιάτο σας με αυτό που υπάρχει στο πιάτο των ανθρώπων που ακολουθείτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Η σύγκριση των διατροφικών σας επιλογών με άλλες μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη σχέση σας με το φαγητό και μπορεί ακόμη και να βλάψει την εικόνα του σώματός σας».

Επιπλέον, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να επηρεάσουν τα τρόφιμα και τις συνήθειες του τρόπου ζωής που δοκιμάζετε. Και όσο περισσότερο εκτίθεστε σε συγκεκριμένους τύπους περιεχομένου, τόσο μεγαλύτερος είναι ο ψυχολογικός αντίκτυπος.

«Από το άμεσο, απολαυστικό περιεχόμενο μαγειρικής μέχρι τους παράγοντες επιρροής της μόδας και της φυσικής κατάστασης, οι αντιλήψεις και η σχέση μας με το φαγητό επηρεάζονται κατά κάποιο τρόπο ανεξίτηλα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης», δήλωσε η Δρ Uma Naidoo, διατροφολόγος, επαγγελματίας σεφ και συγγραφέας του «Calm Your Μυαλό με φαγητό».

 

 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved