Οι σχεδιαστές της BMW ψάχνονται εδώ και καιρό με την απεξάρτηση της σχεδιαστικής τους ταυτότητας από τα SUV, κι ας είναι τα πιο ευπώλητα μοντέλα τους, κι ας χάρισαν το προνόμιο του πρώτου M Car σε ένα ένα SUV. Η επιστροφή σε πιο ελαφριά και χαμηλά μοντέλα επιβάλεται από την ηλεκτρική στροφή που ζητάει μεγαλύτερη αυτονομία. Στην BMW έχουν έτοιμες λύσεις από το παρελθόν. Από τη μία η αναψηλάφηση των γραμμών της Neue Klasse που είδαμε πρόσφατα και από την άλλη το Concept Touring Coupe που μοιάζει και γνώριμο, αλλά και πολύ κοντά στην παραγωγή.
Γιατί η BMW i Vision Dee ειναι μια χαραμάδα ελπίδας για το design
Από μπροστά και μέχρι τις πόρτες είναι μια Ζ4. Από εκεί και πίσω είναι station wagon. Η shooting brake αρχιτεκτονική επιστρέφει και αυτή τη φορά είναι πολύ πιο θελκτική από την cult φιγούρα της Z Coupe που γνωρίσαμε με το παρατσούκλι Clown Shoe. Για τους όχι και τόσο μυημένους στα shooting brake, να πούμε ότι είναι μια παλιά παράδοση των βρετανικών καροσερί που έπαιρναν διθέσια σπορ αυτοκίνητα στα οποία προσάρμοζαν έναν χώρο αποσκευών που μπορεί να χωρέσει εξοπλισμό χόμπι, κυνηγιού κυρίως.
Από τότε τα ιδιόρυθμα αυτά κουπέ δεν έγιναν ποτέ mainstream, ακόμα και οι ίδιοι οι κατασκευαστές φρόντιζαν να τους δίνουν μια ελιτίστικη αύρα προσφέροντάς τα σαν ένα επίπεδο εξοπλισμού για εκκεντρικούς πελάτες που δεν τους ικανοποιούσαν τα απλά κουπέ. Πόσες Ζ3 coupe έχετε δει στον δρόμο; Είναι πιθανότερο να έχει δει περισσότερες Ferrari. Μιλώντας για Ferrari, οι Ιταλοί έφτιαξαν τη δική τους πρόταση στη μορφή της GT4 Lusso για να προετοιμάσουν το έδαφος στην Purosangue.
Γιατί άργησε τόσο πολύ η Ferrari να μπει στον χορό των SUV;
H επιρροή της Ferrari είναι εμφανής στους φαρδείς ώμους πάνω από τους πίσω τροχούς που δίνουν μια hot hatch on steroids όψη. Ο χώρος αποσκευών δεν είναι ιδιαίτερα πρακτικός, απλά δεν είναι ο αστείος χώρος που μας έχουν συνηθίσει τα σπορ αυτοκίνητα. Είναι ένα πιο πρακτικό σπορ αυτοκίνητο που επιτρέπει την αναβίωση των άνετων και γρήγορων GT, αλλά ποια είναι η θέση αυτών των αυτοκινήτων σήμερα;
Από τα μισόλογα της BMW φαίνεται ότι η Touring έκδοση της Z4 θα μπει σε μια περιορισμένη παραγωγή μόνο και μόνο για να συζητηθεί και να κάνει buzz χωρίς αυτό να συνοδευτεί από τρομερό αριθμό πωλήσεων, όπως ακριβώς έκανε και με την Z3 πριν από 25 χρόνια. Υπάρχει και ένα μελαγχολικό αντίο όμως στην Touring.
Όσο η BMW πειραματίζεται με φόρμες του παρελθόντος για να φτιάξει τη νέα της σχεδιαστική ταυτότητα, η ανανεωμενη Ζ4 μετράει τις τελευταίες των ημερών της. Χωρίς υβριδικό σύστημα κίνησης και χωρίς κάποιο πλάνο ηλεκτροκίνησης, το μέλλον του βαυαρικού roadster μοιάζει να προδιαφράγεται δυσοίωνο. Η έκδοση Touring ίσως είναι και ένα κύκνειο άσμα ενός μοντέλου που έγραψε τη δική του ιστορία τα τελευταία 30 χρόνια και θα το θυμόμαστε για πάντα ως το αυτοκίνητο που έφερε τον James Bond πίσω μετά την πτώση του Τείχους.