Πολύ πριν οι κατασκευαστές συγκεντρώσουν την οργή των petrolheads επειδή βγάζουν το ίδιο σουλούπι σε όλα τους τα αυτοκίνητα επειδή αυτό επιτάσσει ο αεροδυναμικός συντελεστής οπισθέλκουσας, η μία και μοναδική αρχή που ακολουθείται ευλαβικά στη σχεδίαση των αυτοκινήτων, η BMW φρόντιζε να μισηθεί ακόμα κι από τους ίδιους της τους φανατικούς οπαδούς με τις ακροβασίες στην κλασική μάσκα με τα νεφρά, αλλά και στο παιχνίδισμα των όγκων που ξεκίνησε με τον Chris Bangle και τη σειρά 7 του 2001.
Με αυτή τη δυσάρεστη πρόσφατη παράδοση, κανείς δεν περίμενε από τους Βαυαρούς μια ευχάριστη έκπληξη. Να όμως που με το νέο τους concept car, όχι μόνο παρουσιάζουν μια σχεδιαστική γραμμή, η οποία είναι αντικειμενικά όμορφη, αλλά σπάει και τη μονοτονία του ενάμιση και ημίψηλου όγκου. Η i Vision Dee θυμίζει μια σύγχρονη ματιά στην e30 sedan ή τη neue klasse των 60s που καθόρισε τη σχεδιαστική ταυτότητα της BMW για τις επόμενες τρεις δεκαετίες. Καθόλου τυχαία, η εταιρεία την αναφέρει ως neue neue klasse με την υπόσχεση ότι ναι μεν η i Vision Dee δεν πρόκειται να περάσει στην παραγωγή, αλλά σίγουρα αυτή θα είναι η σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας την επόμενη δεκαετία.
Η ευχάριστη έκπληξη με την παραδοσιακή διάταξη των τριών όγκων για το μεσαίο σεντάν, δηλαδή για την επόμενη σειρά 3 που είναι και ο κορμός της μάρκας, σηματοδοτείται από δύο ξεχωριστά στοιχεία ταυτότητας. Ξεκινώντας από το «σουβενίρ» η πίσω κολώνα διατηρεί το κλασικό φάρδεμα στη βάση της που κάνει φαλτσοκομμένο το κρύσταλλο των πίσω θυρών. Στη γλώσσα της BMW λέγεται Hoffmeister kink και βρίσκεται σε αυτό το σημείο από τη δεκαετία του ‘60.
Στο άλλο άκρο βρίσκεται η μάσκα που αυτή τη φορά δεν έχει πάρει μπόι, αλλά πλάτος. Αλλά ακόμα κι αυτό είναι ψηφιακό βάζοντας τον σχεδιασμό των αυτοκινήτων στην εποχή του phygital. Η μάσκα υπάρχει, αλλά είναι ουσιαστικά μία οθόνη στην οποία προβάλλεται. Στο ίδιο μήκος κύματος μινιμαλισμού είναι και τα σήματα σε μορφή αυτοκόλλητου, αλλά και η καμπίνα.
Εκεί επιφυλάσσεται η τελευταία μεγάλη κι ευχάριστη έκπληξη. Έχουμε ακούσει πολλές φορές στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας να υπόσχονται ένα κάποιο μάζεμα της έκτασης που καταλαμβάνουν οι οθόνες στα ταμπλό των αυτοκινήτων. Υποσχέσεις που μένουν μόνο τέτοιες έμειναν βλέποντας τις οθόνες να κοντεύουν να ξεχειλίσουν από τα παραθυρα. Η έκπληξη δεν είναι η σμίκρυνση, αλλά η πλήρης απουσία τους. Η BMW ξαναζεσταίνει το πιάτο του head up display σε μια εκτέλεση που βγάζει νόημα. Σε όσες μορφές είδαμε το HUD στα αυτοκίνητα δεν κατάφερε να συναγωνστεί τα όργανα και τις οθόνες γιατί πολύ απλά δεν μπορούσε να τα ανταγωνιστεί σε ποιότητα εικόνας. Με την κατάργηση των οθονών φέρνει το HUD σε μια λογική πιο κοντά στα μαχητικά αεροσκάφη δίνοντας τον ρόλο της αποκλειστικής πληροφόρησης από αυτό καθιστώντας άχρηστες τις οθόνες.
Αυτή η πραγματικά εναλλακτική προσέγγιση που είναι επαναστατική ενώ βασίζεται σε μια παλιά ιδέα, δίνει μια προοπτική που δεν είχαμε σκεφτεί καθώς αφήναμε την αυτοκίνηση να αλλάζει πρόσωπο στα χέρια όσων στην πραγματικότητα θα ήθελαν να την αφανίσουν. Το θέμα τώρα είναι πόσο είναι διατεθειμένοι είναι όσοι παίρνουν τις αποφάσεις στην BMW να κάνουν αυτό το άλμα που συνδυάζει παράδοση και εξέλιξη ώστε να παρασύρουν κι άλλους παραδοσιακούς κατασκευαστές κόντρα στο δυσοίωνο όραμα του Elon Musk.