Mε την XP Zero της Untitled Motorcycles το ηλεκτρικό μέλλον δεν θα είναι βαρετό

Όντας ελαφριά, όμορφη και γρήγορη, έχει όλα όσα ψάχνουμε σε μια μοτοσικλέτα.

Μπορεί να ζούμε στη φάση του εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης με τους μεγάλους κατασκευαστές να παρουσιάζουν ο ένας μετά τον άλλο τετράτροχα χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης κάτω από το καπό τους, όμως δεν συμβαίνει ο ίδιος δημιουργικός οργασμός και στον κόσμο των δύο τροχών. 

Για διάφορους λόγους που έχουν να κάνουν με τις απαιτήσεις της αγοράς, το R&D και το γενικά πιο διστακτικό στην καινοτομία κοινό της μοτοσικλέτας, οι ηλεκτρικές μοτοσικλέτες που αξίζουν της προσοχής μας μετρώνται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Κάπως έτσι το βάρος πέφτει σε μικρούς κατασκευαστές ή ακόμα και σε μικρά workshops που ειδικεύονται στο customizing, όπως η Untitled Motorcycles.

 

 

Μετά από δεκάδες ανασχεδιασμένες μηχανές από τη Moto Guzzi και τη Ducati μέχρι την Triumph και τη BMW, το μικρό και δραστήριο εργαστήριο αποφάσισε πως αφού μπορεί και σχεδιάζει καλύτερες μοτοσικλέτες από τα κέντρα σχεδιασμού των μεγαλύτερων εργοστασίων, τότε μπορεί να φτιάξει και μια ηλεκτρική μοτοσικλέτα αξιώσεων πριν από αυτά.

O σχεδιασμός μιας ηλεκτρικής μοτοσικλέτας έχει δύο μεγάλα αγκάθια. Το πρώτο είναι αμιγώς τεχνικό και έχει να κάνει με το βάρος των μπαταριών που μπορεί να μην είναι και τόσο μεγάλο πρόβλημα για ένα αυτοκίνητο 1,5 τόνου, αλλά είναι μεγάλο για μια μοτοσικλέτα 200 κιλών. Το άλλο έχει να κάνει με την ορατότητα του κινητήρα ως δομικό στοιχείο της σχεδιαστικής ταυτότητας μιας μηχανής. Οι μπαταρίες δεν θα καταφέρουν να πλησιάσουν την ομορφιά ενός κινητήρα. 

 

 

Η Untitled Motorcycles χτύπησε διάνα και στα δύο. Με βάρος στα 218 κιλά δεν υπολείπεται σημαντικά ακόμα και των πιο εξωτικών superbike και σε συνδυασμό με τους 110 ίππους, είναι κάτι παραπάνω από σβέλτη. Το πρόβλημα της απουσίας κυλίνδρων και άλλων μηχανικών μερών από την εικόνα λύθηκε με την open space τεχνική στον σχεδιασμό. Ο «αέρας» που δημιουργεί το διαμπερές πλαίσιο σε στυλ χωροδικτύωμα δίνει μια αφαιρετική όψη πολύ πιο ενδιαφέρουσα από τα πάνελ που συνήθως κρύβουν πλαίσιο και μπαταρίες. 

 

 

Όμως η XP Zero δεν γεμίζει μόνο το μάτι, αλλά και τις αισθήσεις. Πέρα από την ικανοποιητική ιπποδύναμη, αυτό που κλέβει την παράσταση είναι το νούμερο της ροπής. Με 200 Nm, δηλαδή όσα έχει οποιοδήποτε δίλιτρο τούρμπο εκτοξεύεται σαν σφεντόνα στα πρώτα 100 χαω σε μόλις 3,7 sec και φτάνει στα 200 χαω από στάση σε μόλις 7, δηλαδή ισοφαριζει hypercars σαν τη McLaren P1.

 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved