Εφτακόσιες πενήντα χιλιάδες. Τόσοι ήταν οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο που απέκτησαν είτε τη CLA Coupe είτε τη Shooting Brake της πρώτης γενιάς και το 75% επέλεξαν και πάλι ένα μοντέλο της Mercedes ως το καινούργιο τους αυτοκίνητο.
Πιθανότατα την ολοκαίνουργια, ακόμα πιο εξελιγμένη CLA, στην οποία το εξ ορισμού σχήμα του τετράθυρου κουπέ έχει περάσει σε άλλα επίπεδα δυναμισμού, κύρους και αεροδυναμικής. Το εμπρός μέρος με την κεκλιμένη προς τα εμπρός μάσκα diamond με τον κεντρικά τοποθετημένο αστέρι που θυμίζει ρύγχος καρχαρία, το έντονα ανάγλυφο καπό με τα τονισμένα power domes, το προφίλ με την απουσία πια της πάνω ακμής, τις καθαρές επιφάνειες και τις πολύ ενδιαφέρουσες φωτοσκιάσεις, σε συνδυασμό με τα παράθυρα χωρίς πλαίσιο και τους τονισμένους θόλους των τροχών, αλλά και τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα, δημιουργούν ένα σύνολο που δεν γίνεται να μη γυρίσεις να το κοιτάξεις. Και μια και δύο και τρεις φορές και ακόμα περισσότερες, μιας και κάθε φορά ανακαλύπτεις στοιχεία και λεπτομέρειες που σε κάνουν να το θαυμάζεις και να το θέλεις ακόμα πιο πολύ.
Παράλληλα, σου περνά από το μυαλό πως θα πρέπει να είναι και ιδιαίτερα αεροδυναμική και πράγματι δεν πέφτεις καθόλου έξω. Οι μηχανικοί της Mercedes πέρασαν εκατοντάδες ώρες πάνω από τους υπολογιστές και τις προσομοιώσεις και άλλες τόσες στην αεροδυναμική σήραγγα, για να δημιουργήσουν ένα από τα πιο αεροδυναμικά αμαξώματα στο κόσμο. Με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,23 -τιμή ρεκόρ.
Δυναμική, πανέμορφη και αεροδυναμική λοιπόν η νέα CLA, όμως τα επίθετα που τη συνοδεύουν δεν ολοκληρώνονται εδώ. Κι αυτό γιατί είναι και high tech και έξυπνη.
Ανοίγοντας την πόρτα, που όπως είπαμε δεν έχει πλαίσιο για τα παράθυρα, μπαίνεις σε ένα χώρο επιβατών με μοναδική αρχιτεκτονική, με πρωτοποριακή σχεδίαση του ταμπλό, καθώς ο πίνακας οργάνων και η οθόνη του συστήματος infotainment δεν είναι ενσωματωμένες σε αυτό. Αντίθετα δημιουργούν ένα ελεύθερο σύνολο, μοναδικό σε όλη την αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ η όλη εικόνα ολοκληρώνεται από τους αεραγωγούς τύπου τουρμπίνας και ενισχύεται και άλλο από τον προαιρετικό ατμοσφαιρικό φωτισμό.
Μοναδικό είναι και το MBUX, το εσωτερικό σύστημα υποβοήθησης με το οποίο εξοπλίζεται η CLA και καθιστά το χειρισμό διαφόρων λειτουργιών άνεσης ακόμα πιο εύκολο και διαισθητικό. Ταυτόχρονα το «Hey Mercedes», το σύστημα φωνητικού ελέγχου, είναι εδώ ακόμα πιο εξελιγμένο έχοντας τις απαντήσεις για ερωτήσεις γύρω από πολλά θέματα.
Άλλη μια καινοτομία είναι το Energizing, που συνδέει μεταξύ τους τα διάφορα συστήματα ανέσεων της Mercedes CLΑ, ενώ τα προαιρετικά καθίσματα με λειτουργία μασάζ και κλιματισμό που είναι για πρώτη φορά διαθέσιμα, συμβάλλουν στην ευεξία των επιβατών. Η οποία ενισχύεται ακόμα περισσότερο με τις υποδείξεις του Energizing COACH, που λειτουργεί με έναν πολύ έξυπνο αλγόριθμο και ανάλογα με το άτομο, την κατάστασή του και τις συνθήκες προτείνει κάποιο από τα προγράμματα Energizing. Αν μάλιστα υπάρχει συνδεδεμένη και κάποια συμβατή wearable συσκευή λαμβάνει υπόψη του και προσωπικά στοιχεία, όπως το επίπεδο του άγχους ή την ποιότητα του ύπνου. Εννοείται πως το «παρών» δίνουν όλα τα κορυφαία συστήματα υποβοήθησης του οδηγού που μπορούν να εξοπλίσουν κάθε μοντέλο της Mercedes, ενώ η νέα CLA προσφέρει όλους τους τρόπος διασύνδεσης smartphone, καθώς και τη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης.
Το smartphone σας μπορεί να λειτουργήσει και ως κλειδί, ξεκλειδώνοντας τη CLA, ενώ με το Mercedes me connect μπορείτε να είτε στο Mercedes me portal ή στην εφαρμογή Mercedes me App, στοιχεία όπως τα χιλιόμετρα, την πίεση ελαστικών και το υπόλοιπο του ρεζερβουάρ.
Φυσικά υπάρχει η δυνατότητα η CLA να προσαρμοστεί στο προσωπικό γούστο κάθε ιδιοκτήτη της. Πρώτο στάδιο εξατομίκευσης η γραμμή Style, ενώ η Progressive που ακολουθεί έχει μεταξύ άλλων πολύ όμορφες ζάντες 18 ιντσών, εμφανείς απολήξεις εξάτμισης και από μια λωρίδα χρωμίου στους προφυλακτήρες της. Στο εσωτερικό της συνδυάζει την πολυτέλεια, όπως αυτή εκφράζεται με το δερμάτινο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και τα αναπαυτικά εμπρός καθίσματά της, με την πρακτικότητα, χάρη στη διαιρούμενη σε αναλογία 40:20:40 πλάτη του πίσω καθίσματός της.
Η AMG Line είναι η πιο σπορ εκδοχή με χαμηλωμένη ανάρτηση, ειδικά σχεδιασμένα AMG στοιχεία του αμαξώματος -ζάντες 18 ιντσών, προφυλακτήρες εμπρός και πίσω, μαρσπιέ- αλλά και του εσωτερικού, όπως είναι τα σπορ καθίσματα και το αντίστοιχο τιμόνι. Επίσης για τον πρώτο χρόνο και μόνο θα είναι διαθέσιμη και η Edition 1, μιας ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής που έχει και συλλεκτικό χαρακτήρα. Την Edition 1 την ξεχωρίζει κάποιος, πέρα από τις επιγραφές, από τους προβολείς LED High Performance, τις ζάντες αλουμινίου AMG των 19 ιντσών με τις πορτοκαλί στεφάνες, τα σπορ καθίσματα με τις πορτοκαλί ραφές και το πακέτο Night με πολυάριθμα στοιχεία διάκοσμου σε πολύ γυαλιστερό μαύρο σε συνδυασμό με τις πορτοκαλί λεπτομέρειες.
Εντυπωσιακά είναι τα δεδομένα ανοίγοντας και το μακρύ καπό, κάτω από το οποίο βρίσκει κάποιος μια μεγάλη γκάμα ιδιαίτερων σύγχρονων, ισχυρών αλλά και οικονομικών κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, αρχής γενομένης από τα σύνολα των 1.332 κυβικών των CLA 180 και 200, που αποδίδουν 136 και 163 ίππους αντίστοιχα. Ακολουθούν οι δίλιτρες CLA 220 και CLA 250, με 190 και 220 ίππους στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο και προαιρετικά την τετρακίνηση.
Στάνταρ αυτόματες είναι οι diesel, που ξεκινούν με την CLA 180 d των 1.461 κυβικών και των 116 ίππων και συνεχίζουν με τις CLA 220 d και 250 d των 1.950 κυβικών και των 150 και 190 ίππων αντίστοιχα.
Εννοείται πως η γκάμα ολοκληρώνεται με τις σπορ εκδόσεις AMG, την AMG CLA 35 4MATIC των 306 ίππων και την top AMG CLA 45 4MATIC που κινείται από τον πιο ισχυρό κινητήρα 2.000 κυβικών του κόσμου, που αποδίδει ως και 421 ίππους.
Την καινούργια CLA, που αποκλείεται να… μην σας έκανε κλικ, μπορείτε να την δείτε σε όλα τα show room των αντιπροσώπων της Mercedes-Benz Ελλάς και σε τιμές που ξεκινούν από τις 32.250 ευρώ.