Η μακρά παραμονή στο σπίτι κατά τη διάρκεια των lockdown ήταν για πολλούς μια ευκαιρία να ασχοληθούν περισσότερο με τον εαυτό τους. Ρίχνοντας για λίγο τους τρελούς ρυθμούς της καθημερινότητας είχαμε την ευκαιρία να κοιτάξουμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη, μεταφορικά και κυριολεκτικά.
Δεν είναι μυστικό το ότι οι άντρες αγνοούσαν επιδεικτικά κάθε είδους φροντίδα για το δέρμας τους με μοναδική εξαίρεση το after shave και αυτό είναι κάτι που άρχισε να αλλάζει με την εμφάνιση του metrosexual πριν από 20+ χρόνια, όμως πλέον μιλάμε για μια mainstream τάση και όχι για κάποια περίεργη σέχτα που αφορά ελάχιστους άντρες.
Ήδη από το 2018 οι πωλήσεις των αντρικών ειδών περιποίησης γνώρισε μια τρομερή ανθοφορία με νέα προϊόντα, ειδικά για άντρες και όχι unisex. Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του GWI, στην οποία συμμετείχαν 700.000 άντρες από 47 διαφορετικές χώρες, από το 2018, μέχρι το τρίτο τρίμηνο του 2021 υπήρξε μια αύξηση της τάξης του 21% στις πωλήσεις των αντρικών καλλυντικών σε συνδυασμό με μια πτώση 5% στην αντίστοιχη αγορά των γυναικείων. Η μισή περίπου από αυτή την αύξηση καταγράφηκε στην πρώτη καραντίνα που δείχνει και τη δραστική αλλαγή στις καθημερινές συνήθειες.
Αφήνοντας για λίγο στην άκρη την προσπάθεια να μείνουμε όλοι ζωντανοί κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ένα από τα πιο δύσκολα κομμάτια της διαχείρισης ήταν το ψυχολογικό κομμάτι. Η φροντίδα του εαυτού μας έπαιξε καθοριστικό ρόλο σε μια όσο το δυνατόν πιο ανώδυνη διαχείριση. Και επειδή η φροντίδα πρέπει να έχει άμεσα ορατό αποτέλεσμα στον καθρεφτη, το δέρμα και ειδικά το πρόσωπο, ήταν πολύ ψηλά στη λίστα μας.
Η παραμονή στο σπίτι λειτούργησε και απενοχοποιητικά για αρκετούς άντρες. Στην ασφάλεια της οικιακής απομόνωσης δεν υπήρχε τίποτα που να τους κρίνει για αυτό που κάνουν κι έτσι η αφοσιώσή τους στη φροντίδα ήταν καθολική και αδιατάρακτη.
Τα στοιχεία των πωλήσεων έδειξαν ότι αυτό δεν είναι κάτι παροδικό που θα φύγει μόλις επιστρέψουμε σε κανονικούς ρυθμούς κοινωνικούς. Αν παρουσιάστηκε κάποια μικρή κόπωση στο τέλος της πανδημίας, αυτό δεν σημαίνει ότι οι άντρες βαρέθηκαν να περιποιούνται τον εαυτό τους, το αντίθετο.
Οι online παραγγελίες μας κατά τη διάρκεια του lockdown είχαν το στοιχείο της υπερβολής και του hoarding. Όπως οι μεγαλύτερης ηλικίας συμπολίτες μας στόκαραν χαρτί υγείας και μακαρόνια, έτσι κι εμείς στοκάραμε καλλυντικά και κάψουλε καφέ. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ακόμα απόθεμα και ειδικά σε αυτούς που αγόρασαν για πρώτη φορά κάποιο προϊόν που δεν ήξεραν ακριβώς πόσο θα το κρατήσουν.
Ένα άλλο στοιχείο που φαίνεται από τις πωλήσεις είναι ότι οι εταιρείες θα πρέπει να επενδύσουν ακόμα περισσότερα σε αμιγώς αντρικές σειρές. Προϊόντα που είναι unisex δείχνουν ότι δεν πείθουν τους άντρες. Κι αυτό γιατί πολλές εταιρείες έκαναν το λάθος να θεωρούν ότι οι άντρες που φροντίζουν το δέρμα τους, είναι κάπως απόμακροι από τα χαρακτηριστικά του κλασικού προτύπου της αρρενωπότητας. Όσο πιο «αντρικά» είναι τα καλλυντικά που είναι διαθέσιμα, τόσο περισσότερο θα τα αγοράζουν και οι άντρες.