Είναι αυτό που λέμε one of the kind καθώς υπάρχουν ελάχιστοι σε αυτό τον πλανήτη που να συναγωνίζονται τον έναν και μοναδικό Τζακ Νίκολσον. Όπως θα επιβεβαιώνουν οι ιστορίες για τον θρυλικό ηθοποιό -λειτουργεί με τη δική του συχνότητα τις περισσότερες φορές. Στο πλαίσιο αυτής τη ιδιάζουσας ψυχολογίας, ο Ματ Ντέιμον έχει μια καλή ιστορία από τα παρασκήνια των γυρισμάτων της ταινίας «The Departed» του Μάρτιν Σκορσέζε. Και δίνει μια τέλεια εικόνα της ιδιοφυΐας του Nίκολσον στην υποκριτική.
Γιατί ο Κιούμπρικ θεώρησε τον Ντε Νίρο ακατάλληλο για το «The Shining»
Η ιστορία περιστρέφεται γύρω από τη σκηνή όπου ο Φρανκ Κοστέλο -Νίκολσον- εκτελεί έναν άνδρα και μια γυναίκα. Ωστόσο, η αρχική σκηνή πήγαινε ως εξής:
- Δεν ήταν περισσότερο από το 1/8 της σελίδας
- Στο σενάριο ο Κοστέλο εκτελεί έναν μόνο άνδρα
- Ουσιαστικά, ο Κοστέλο εκτελεί έναν άνθρωπο που γονατίζει
«Εντάξει, μπορώ να το κάνω αυτό, αλλά νομίζω ότι μπορώ να το κάνω καλύτερο», λέει ο Νίκολσον, σύμφωνα με τον Ντέιμον. Προέρχομαι από τη σχολή Roger Corman, οπότε δεν θα προσθέσω χρόνο και δεν θα κοστίσω παραπάνω το budget ».
Ο Νίκολσον άρχισε να κάνει τη σκηνή δική του και άλλαξαν πολλά πέρα από το φύλο του θύματός του. Ξεκινώντας με την προσθήκη του χαρακτήρα του Mr.French -Ray Winstone- αλλάζοντας τη σκηνή από μερικά δικά του ασυνήθιστα σχόλια σχετικά με τον τρόπο της εκτέλεσης, ακόμη και με ένα αστείο νεκροφιλίας – και όλες τις σεναριακές ακολουθίες που είχε στο μυαλό του ο Νίκολσον.
Τι έμαθε η υποκριτική στον Jack Nicholson για τη ζωή
Ένα μέρος από αυτά που είπε είναι το περιβόητο «Έπεσε αστεία» λέγοντας στη συνέχεια «Τώρα, θα μπορούσε να είχε τελειώσει η σκηνή εκεί, αλλά αν συνεχίζει η κάμερα να ρολάρει, θα έλεγα: «Περίμενε, νομίζω ότι θέλω να τη γ***ω ξανά…». Τώρα αυτή είναι μια πολύ απαίσια ατάκα, γιατί σημαίνει ότι την είχα βιάσει ήδη». Το καταλαβαίνω, το καταλαβαίνω», είπε ο Ντέιμον στον Νίκολσον.
Άκουσε παρακάτω την ιστορία του Ντέιμον όπως την περιγράφει: