Πρόκειται για ένα φαινόμενο της γενιάς μας. Το Netflix and Chill αποτέλεσε μία συνθήκη που επηρέασε τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τηλεόραση. Έγινε meme και έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη ζωή μας, ειδικά στην περίοδο της καραντίνας. Το Netflix είναι ένα πραγματικό success story. Ήρθε στις ζωές μας το 2016 και 6 χρόνια αργότερα δεν μπορείς να πεις ότι τα πήγε και άσχημα. Οι ώρες που έχουμε περάσει από την οθόνη μας είναι άπειρες ενώ το «θέλεις να έρθεις από το σπίτι να δούμε Netflix» είναι μία ατάκα που ποτέ δεν απογοήτευσε κανέναν.
Ωστόσο, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα πράγματα σε αυτή τη ζωή, έρχεται η πτώση. Ο κόσμος άρχισε να κουράζεται από το υλικό, αισθάνθηκε πως τα έχει δει όλα και η έλευση του Disney+ δυσκολεύει την κατάσταση στα κεντρικά του Netflix. Δεν το λέμε μόνο εμείς αλλά μιλούν οι αριθμοί. Τα τελευταία τρίμηνα έχει δυσκολευτεί αρκετά ώστε να φέρει νέους συνδρομητές, σε μία πρωτόγνωρη κατάσταση για την πλατφόρμα που είχε μάθει να αποτελεί την κότα με τα χρυσά αυγά. Μάλιστα η διοίκηση της πλατφόρμας ανακοίνωσε ότι θα διατηρήσει σταθερές τις δαπάνες για τον εμπλουτισμό του περιεχομένου του. Ένα ποσό γύρω στα 17 δις δολάρια για τα επόμενα χρόνια.
Θυμάσαι τι είδες για πρώτη φορά στο Netflix;
Υπάρχει ζωή στον πλανήτη Netflix;
Υπάρχει και βρίσκεται στις αθλητικές διοργανώσεις. Οι άνθρωποι του Netflix κάνουν τα πάντα ώστε να προσελκύσουν νέους συνδρομητές και θεωρούν πως οι νέοι χρήστες θα έρθουν μέσω των sports. Αυτό τουλάχιστον ισχυρίζεται σε ρεπορτάζ της η «Wall Street Journal». Συγκεκριμένα η εταιρεία έχει υποβάλλει προσφορές για τα δικαιώματα σε αθλητικές ομοσπονδίες και ειδικότερα για το τουρνουά τένις ATP για ευρωπαϊκές χώρες αλλά στο τέλος έκανε πίσω. Το 2021 διαπραγματεύτηκε να αγοράσει τα δικαιώματα για την ένωση World Surf League, αλλά οι διαπραγματεύσεις κατέρρευσαν επειδή οι δύο πλευρές δεν κατάφεραν να καταλήξουν σε συμφωνία για την τιμή. Στις αρχές του 2022 υπέβαλε προσφορά για τα δικαιώματα της Formula One στις ΗΠΑ (η δημοφιλία ανέβηκε σημαντικά στην άλλη άκρη του Ατλαντικού λόγω των ντοκιμαντέρ της πλατφόρμας) αλλά ηττήθηκε από το ESPN.
Αυτή η «χυλόπιτα» αποτέλεσε τον λόγο που το Netflix αποφάσισε να το γυρίσει σε αθλήματα με μικρότερη δημοφιλία. Η ποδηλασία είναι ένα εξ αυτών αλλά δε θα λύσει το πρόβλημα. Δε θα λύσει το πρόβλημα διότι πολλοί από τους ανταγωνιστές της πλατφόρμας έχουν επενδύσει ήδη σε αθλητικά γεγονότα. Το Prime Video της Amazon είναι πλέον το κύριο «σπίτι» του «Thursday Night Football», ενώ το Apple TV+ της Apple και το Peacock της Comcast είχαν αποκλειστικά δικαιώματα για τη ροή συγκεκριμένων αγώνων του μπέιζμπολ της Major League τη σεζόν που μας πέρασε.
Το Netflix θα πρέπει να βγάλει αρκετά λεφτά από το πορτοφόλι ώστε να καταφέρει να σταθεί αντάξια στον ανταγωνισμό. Η επένδυση στα αθλητικά γεγονότα φαίνεται πως είναι «λεφτά στην τράπεζα» και οι ιθύνοντες της πλατφόρμας το έχουν καταλάβει ήδη. Σκέψου μόνο το τι θα γινόταν αν το Netflix κατάφερνε να αγοράσει τα δικαιώματα του Παγκοσμίου Κυπέλλου, του Champions League ή του NBA. Θα άλλαζε μια για πάντα το status της εταιρείας. Και φυσικά δε θα χρειαζόταν να επενδύσει στο Maestro του Παπακαλιάτη.