Πάντα μας αρέσουν αυτές οι προβλέψεις που επιβεβαιώνονται. Ειδικά όταν πρόκειται για τρομακτικές και άσχημες στιγμές, τότε οι χρήστες του διαδικτύου παθαίνουν μία ψύχωση. Τελευταίο παράδειγμα μία διαφήμιση που κυκλοφόρησε το 1996 και έχει προβλέψει όλα όσα ζούμε στο σήμερα. Η διαφήμιση, η οποία κυκλοφόρησε από την Ένωση Ασφαλίσεων και Προσόδων Εκπαιδευτικών της Αμερικής και το College Retirement Equities Fund, χρησιμεύει ως μια έντονη υπενθύμιση της προνοητικότητας των δημιουργών της.
A retirement ad from 30 years ago
— Andrew Lokenauth | TheFinanceNewsletter.com (@FluentInFinance) April 16, 2024
How much will these things cost in another 30 years? pic.twitter.com/zwIonkB7aH
Στην πραγματικότητα προειδοποιεί τους τηλεθεατές για τις πιθανές επιπτώσεις του πληθωρισμού στις αποταμιεύσεις τους και ζωγραφίζει μια ζοφερή εικόνα τους μέλλοντος, όπου τα έξοδα έχουν εκτοξευθεί στα ύψη. «Σε τριάντα χρόνια από τώρα, ένα μπέργκερ με πατάτες θα μπορούσε να κοστίζει 16 δολάρια, οι διακοπές 12.500 δολάρια και ένα βασικό αυτοκίνητο 65.000 δολάρια», αναφέρει η διαφήμιση. «Κανένα πρόβλημα. Θα τρώτε μέσα. Δεν θα οδηγείτε. Και δεν θα πάτε πουθενά».
Η απαγόρευση της διαφήμισης της FKA twigs είναι μία στιγμή παραφροσύνης
Το 1996 αυτά τα νούμερα και οι προβλέψεις φάνηκαν υπερβολικά, με τους χρήστες των social media να αναρωτιούνται στο σήμερα το πόσο λάθος έκαναν τώρα. Η απεικόνιση της διαφήμισης για ένα μέλλον όπου το κόστος ζωής ξεπερνά την αύξηση του εισοδήματος βρίσκει βαθιά απήχηση σε πολλούς που έχουν βιώσει την πραγματικότητα της οικονομικής ανισότητας και της οικονομικής αστάθειας.
Ίσως τελικά να μην χρειάζεται να πιστεύεις σε προβλέψεις αλλά να σκέφτεσαι δύο φορές περισσότερο τις επιπτώσεις του πληθωρισμού.