Γυρνάει κανείς τον χρόνο πίσω και σκέφτεται πόσο διαφορετική και απλή ήταν η ζωή μας χωρίς την εξέλιξη της τεχνολογίας. Για παράδειγμα, πριν από 30 χρόνια η άγνοια για την ταχύτητα της πληροφορίας έκανε τα πράγματα πολύ πιο απλά, καθώς το ίντερνετ δεν είχε πάρει ακόμα την σημερινή του μορφή και άπαντες περίμεναν να μάθουν τις εξελίξεις στα δελτία ειδήσεων ή τις εφημερίδες.
Μέσα στον πανικό που έχει δημιουργήσει η τεχνολογία στην Αθήνα (και σύντομα στην Θεσσαλονίκη), όμως, αν υπάρχει μία υπηρεσία την οποία δεν θα αλλάζαμε με τίποτα, αυτή είναι σίγουρα η δημιουργία του Μετρό.
Στην Ελλάδα του σήμερα, μια Αθήνα χωρίς το Μετρό μοιάζει με τρομακτική εικόνα, ειδικά αν σκεφτούμε το πόσο τρομακτική είναι η κίνηση. Μέχρι τις 29 Ιανουαρίου του 2000, υπήρχε μόνο η Γραμμή 1, δηλαδή η πράσινη (ο Ηλεκτρικός) ο οποίος λειτουργούσε από το 1869.
2.975 δέντρα «έρχονται» με το νέο μετρό
Ήταν τότε όμως που ο ΗΣΑΠ απέκτησε και άλλα δύο «αδερφάκια», μπλε (Γραμμή 3) και κόκκινης (Γραμμή 2) απόχρωσης οι οποίες εκτείνονταν από «Εθνική Άμυνα-Σύνταγμα» και «Σύνταγμα – Σεπόλια» αντίστοιχα, με μια μικρή όμως διαφορά. Οι δύο νέες γραμμές ήταν εξ ολοκλήρου υπόγειες.
Εν έτει 2024, οι δυο γραμμές έχουν επεκταθεί πολύ παραπάνω φτάνοντας μέχρι τον Άγιο Αντώνιο και το Ελληνικό, ενώ μέχρι το 2029 αναμένεται να παραδοθούν στο κοινό 15 νέοι σταθμοί, όπως η Κυψέλη, το Γαλάτσι, τα Ιλίσια και πολλά ακόμα.
Είναι μεγάλη αλήθεια πως όσοι γεννηθήκαμε στα 90’s και πριν, εκείνη την εικόνα στην αποβάθρα του Μετρό, κατά την οποία αντικρίσαμε για πρώτη φορά την φωτεινή ταμπέλα που μας πληροφορούσε για το πόσα λεπτά απομένουν μέχρι να καταφθάσει το βαγόνι στο σταθμό, δύσκολα θα την ξεχάσουμε. Και όσο περνάει ο καιρός, τόσο πολύ θα την εκτιμούμε.
Το μετρό στην πλατεία Εξαρχείων είναι ένα περίπλοκο ζήτημα
Γιατί όσο και να διαμαρτυρόμαστε για τα βαγόνια και το βασανιστήριο της ατελείωτης ιδρωτίλας κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, το Μετρό έχει αποδεδειγμένα κάνει τη ζωή μας πολύ καλύτερη από ότι ήταν.