associated press Η απαγόρευση της διαφήμισης της FKA twigs είναι μία στιγμή παραφροσύνης

Απαγορεύτηκε η διαφήμιση της Calvin Klein στη Βρετανία επειδή υποτίθεται την παρουσιάζει ως σεξουαλικό αντικείμενο. Βάλτε καφέ και καθίστε να τα πούμε.

Κάτι δεν πάει καλά στον κόσμο μας τελευταία. Η λογική έχει δώσει τη θέση της στην παράνοια και τα αποτελέσματα τα βλέπουμε καθημερινά. Είτε γύρω μας, είτε στον κόσμο του θεάματος. Τελευταίο παράδειγμα η απαγόρευση της διαφήμισης της Calvin Klein με πρωταγωνίστρια την FKA twigs στη Βρετανία, επειδή υποτίθεται την παρουσιάζει ως σεξουαλικό αντικείμενο.

Εν τω μεταξύ η φωτογραφία είναι η παρακάτω:

Σύμφωνα με την Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) στο Ηνωμένο Βασίλειο η τραγουδίστρια, συνθέτης και χορεύτρια απεικονίζεται ως «στερεοτυπικό σεξουαλικό αντικείμενο» διότι φόρεσε ένα τζιν πουκάμισο ντυμένο κατά το ήμισυ γύρω από το σώμα της και άφησε εκτεθειμένο το πλάι των των γλουτών της και το μισό του ενός στήθους. 

Η αντίδραση της καλλιτέχνιδας και η στήριξη του κόσμου

«Δεν βλέπω το στερεοτυπικό σεξουαλικό αντικείμενο, το οποίο μου προσδίδουν ως ταμπέλα. Βλέπω μια όμορφη, δυναμική μαύρη γυναίκα, της οποίας το καταπληκτικό σώμα έχει ξεπεράσει περισσότερο πόνο από όσο μπορείτε να φανταστείτε. Ξαναβλέποντας παρόμοιες καμπάνιες, παλιές και σύγχρονες, δεν μπορώ παρά να αισθανθώ πως υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά στη συγκεκριμένη περίπτωση. Οπότε για να είμαι ξεκάθαρη, είμαι περήφανη για το σώμα μου και κρατάω την τέχνη που δημιουργώ με το ‘σκάφος’ μου στα πρότυπα άλλων γυναικών, όπως η Ζοζεφίν Μπέικερ, η Έρθα Κιτ και η Γκρέις Τζόουνς, οι οποίες κατέρριψαν τα εμπόδια σχετικά με τι φαίνεται να είναι δυναμικό και αξιοποίησαν έναν μοναδικό αισθησιασμό. Ευχαριστώ τον CK που μου έδωσε χώρο να εκφράσω τον εαυτό μου όπως ακριβώς ήθελα. Δε θα αλλάξω την αφήγησή μου», έγραψε χαρακτηριστικά η πρωταγωνίστρια της υπόθεσης στο Instagram.

Όπως ήταν λογικό και δίκαιο, η απαγόρευση της ASA έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων από αρκετό κόσμο. Μάλιστα πριν λίγες ημέρες η Calvin Klein κυκλοφόρησε την καμπάνια της για τα ανδρικά εσώρουχα με πρωταγωνιστή τον Τζέρεμι Άλεν. Φυσικά και η Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων δεν είδε κάποια σεξουαλική αντικειμενοποίηση του άνδρα. 

Απαντώντας στην έρευνα της ASA, η Calvin Klein δήλωσε ότι οι διαφημίσεις ήταν παρόμοιες με τις αφίσες που η εταιρεία τυπικά χρησιμοποιεί στο Ηνωμένο Βασίλειο εδώ και χρόνια, υποστηρίζοντας ότι δεν σεξουαλικοποιούσαν υπερβολικά τις γυναίκες που εμφανίζονται στις διαφημίσεις και ότι οι ίδιες οι γυναίκες ενέκριναν επίσης τις εικόνες εκ των προτέρων. Η μάρκα ρούχων παρείχε επίσης αποσπάσματα συνεντεύξεων και από τις δύο γυναίκες, οι οποίες, όπως είπαν, «ένιωσαν μια αίσθηση ενδυνάμωσης και αυτοπεποίθησης» από τη συμμετοχή τους στη διαφημιστική εκστρατεία.

Ο κόσμος οφείλει να αντιδράσει σε όλη αυτήν την παράνοια και να θέσει τα δικά του όρια. Όρια που έχουν παραβιαστεί εδώ και αρκετό καιρό με το αφήγημα της ισότητας και του σεξισμού.

 



©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved