Στην περίπτωση του καλύτερου soundtrack δεν υπήρχε ξεκάθαρο φαβορί, τελικά όμως δεν ήταν τα βαριά χαρτιά που επικράτησαν, αλλά το νέο αίμα: το Όσκαρ πήγε στην 37άχρονη Hildur Guðnadóttir από το Ρέικιαβικ της Ισλανδίας για το score του Joker, η οποία άφησε πίσω και τον Alexandre Desplat (Little Women) και τον Randy Newman (Marriage Story) και τον John Williams, που βρέθηκε για πολλοστή φορά υποψήφιος με έναν ακόμα Πόλεμο των Άστρων (Star Wars: The Rise Οf Skywalker).
Ο λόγος που έδωσε τη βραδιά των Όσκαρ ήταν συγκλονιστικός: «Στις γυναίκες, στα κορίτσια, στις μανάδες που ακούνε τη μουσική να φουσκώνει μέσα τους, σας παρακαλώ υψώστε τη φωνή σας και μιλήστε. Πρέπει κι έχουμε ανάγκη να ακούσουμε τη φωνή σας».
Η Hildur Guðnadóttir κρύβεται πίσω από το soundtrack της ταινίας Joker, αλλά και πίσω από την εμβληματική σκηνή του χορού στο μπάνιο, και οι πρωτότυπες μουσικές της συνθέσεις αποδεικνύουν ότι η μουσική είναι μια αφήγηση που γράφει και αυτή το σενάριο.
Αυτή είναι η λίστα με τους νικητές των Όσκαρ 2020.
Έγραψε επίσης την τρομερή μουσική της σειράς Chernobil.
Την ίδια περίοδο που η Hildur δούλευε πάνω στο μουσικό θέμα του Chernobyl – της mini σειράς του HBC που δραματοποιεί την πυρηνική έκρηξη του Απριλίου του 1986 – την προσεγγίζει ο Todd Phillips, ο σκηνοθέτης του Joker.
Όπως σχολιάζει η ίδια, υπήρξε αρκετά διστακτική, καθώς οι δημιουργίες της δεν προσομοίαζαν με τίποτα στις κλασικές Batman ταινίες.
Με την ανάγνωση του σεναρίου αντιλήφθηκε ότι η ταινία είχε σκοπό να παρουσιάσει την παραδοσιακή αφήγηση για τον ορκισμένο εχθρό του Batman ιδωμένη, όμως, από άλλο πρίσμα. Εκεί ακριβώς εντοπίζεται το σημείο επαφής με τις αντισυμβατικές μουσικές της συνθέσεις, αλλά ταυτόχρονα κι αυτό που αποτέλεσε την πηγή της έμπνευσής της.
Με πατέρα συνθέτη και μητέρα τραγουδίστρια όπερας, ήρθε σε επαφή με το τσέλο εξ απαλών ονύχων (μόλις σε ηλικία πέντε ετών) ενώ δηλώνει ότι τραγουδάει από τότε που θυμάται τον εαυτό της.
Κατά τη διάρκεια των μουσικών σπουδών της συνειδητοποίησε πόσο αφύσικοι της ακούγονταν οι κανόνες και οι νόμοι στη μουσική, εφόσον εκείνη αναζητούσε το εμπειρικό και το βιωματικό πίσω από τις νότες. Για το λόγο αυτό προτιμάει τις χορδές – συγκεκριμένα αυτές του τσέλο – από τα πλήκτρα, γιατί θεωρεί ότι της προσφέρουν περαιτέρω δυνατότητες για ελευθερία, ευλυγισία και, γιατί όχι, παραμόρφωση.
Δες το παρακάτω άλμπουμ για να δεις τα σημαντικότερα έργα της Hildur Guðnadóttir: