5 storylines που θα καθορίσουν τη νέα σεζόν στη Formula 1
Τα κυριακάτικα Grand Prix επιστρέφουν στο καλεντάρι (μας) και υπάρχουν 5 καλοί λόγοι για να τα δούμε. ΌΛΑ!
Τα κυριακάτικα Grand Prix επιστρέφουν στο καλεντάρι (μας) και υπάρχουν 5 καλοί λόγοι για να τα δούμε. ΌΛΑ!
H μεγάλη στιγμή που περιμέναμε έφτασε. Η 75η σεζόν της Formula 1 ξεκινά και επίσημα στις 16 Μαρτίου στην Αυστραλία και ρίχνοντας αυλαία στις 7 Δεκεμβρίου στο Άμπου Ντάμπι, μετά από 24 τρελά GP. Αλλά πριν καν δούμε φώτα να σβήνουν, η χρονιά έχει ήδη ανάψει «φωτιές» με τις ιστορίες, την ίντριγκα, τα σενάρια μεταγραφών και προκλήσεων, ένα grid που μοιάζει πιο αμφίρροπο από ποτέ τα τελευταία χρόνια.
Πάμε να δούμε τους 5 κύριους λόγους για τους οποίους θα «κολλήσουμε» στη φετινή Formula 1:
Ο Λιούις Χάμιλτον στη Ferrari. Αν αυτό δεν είναι η μεγαλύτερη μεταγραφή των τελευταίων δεκαετιών, τότε τι είναι; Ο Βρετανός δεν θα φοράει πλέον τα χρώματα της Mercedes μετά από 12 χρόνια, 6 τίτλους και 82 νίκες, για να φορέσει τα κόκκινα και να κυνηγήσει τον όγδοο τίτλο του με το Cavallino στο στήθος.
Αρκεί όμως αυτό για να κάνει την απόλυτη βόλτα του θριάμβου; Υπάρχουν κάποια θέματα που πρέπει να ξεπεραστούν πρώτα:
Αν ο Χάμιλτον μπορέσει να φέρει ξανά τη Ferrari στην κορυφή, θα γράψει ιστορία. Ενδεχομένως ο συναγωνισμός του με τον Λεκλέρ μπορεί να ωθήσει τον Μονεγάσκο στα όριά του, οδηγώντας εκείνον τελικά στην κατάκτηση του τίτλου. Το θέμα είναι, όμως, ότι ο Χάμιλτον δεν πήγε στο Μαρανέλο για να «γράψει» άλλος ιστορία. Είναι εκεί για να ξεπεράσει τον Μίκαελ Σουμάχερ σε τίτλους και να περάσει στο πάνθεον των τίτλων. Και είναι βέβαιο ότι θα τα κάνει γυαλιά-καρφιά για να το πετύχει.
Η McLaren έχει ανέβει πλέον πίστα στη F1 και από τη στιγμή που είναι παγκόσμια πρωταθλήτρια κατασκευαστών, θέλει να κάνει το επόμενο βήμα. Και ποιο είναι αυτό; Μα προφανώς να δει κάποιον πιλότο της στο φινάλε της σεζόν να φοράει το στέμμα των οδηγών.
Αλλά υπάρχει ένα μικρό πρόβλημα… Έχει δύο πιλότους που το θέλουν το ίδιο πολύ!
Όταν έχεις ένα τόσο εξαιρετικό δίδυμο οδηγών, όπως το Νόρις-Πιάστρι, στη θεωρία μόνο ευτυχισμένος μπορεί να είσαι. Όπως η McLaren καλείται να κρατήσει ισορροπίες και βάσει της ιστορίας δεν το έχει πετύχει ιδιαίτερα. Είναι στο χέρι της ομάδας ξεκάθαρα να κρατήσει τις ισορροπίες ανάμεσα στους δύο, να μην βάλει γραμμές και προτεραιότητες και ουσιαστικά να τους δώσει το ελεύθερο να φτάσουν στον σκοπό τους, ακολουθώντας τουλάχιστον τα Papaya Rules.
Ειδάλλως, ποιος μπορεί να απορρίψει ότι μπορεί να έχουμε ένα σύγχρονο οικογενειακό δράμα, τύπου Senna και Prost; Και τέτοια θέματα, συνήθως κοστίζουν τίτλους.
Μετά από τέσσερα σερί πρωταθλήματα, ο Μαξ Φερστάπεν ξαφνικά δεν είναι το απόλυτο φαβορί. Το προβάδισμα της Red Bull Racing εξαφανίστηκε στα μέσα του 2024 και οι McLaren, Ferrari (ακόμα και η Mercedes) είναι πιο κοντά από ποτέ.
Ο Ολλανδός είπε ξεκάθαρα ότι η Red Bull πρέπει να ρισκάρει αν θέλει να κρατήσει τα σκήπτρα, αλλά γνωρίζουμε όλοι πως στο φινάλε της χρονιάς μια πιθανή αποτυχία του, σε συνδυασμό με τις ιδιαίτερες σχέσεις στο εσωτερικό της ομάδας, μπορεί να τον ωθήσουν και εκτός αυτής. Ήδη ακούγεται ότι η Aston Martin τον περιμένει με ηγεμονικό συμβόλαιο.
Αν η RB21 δεν είναι αρκετά γρήγορη, θα δούμε τον πιο αγχωμένο Φερστάπεν των τελευταίων ετών. Και τότε, όλα παίζονται.
Αν η RB21 δεν είναι αρκετά γρήγορη, θα δούμε τον πιο αγχωμένο Φερστάπεν των τελευταίων ετών. Και τότε, όλα παίζονται.
Μπορεί να εξελιχθεί στην μεγαλύτερη «κλεψιά» ever, αλλά και στην κορυφαία αποτυχία της μηχανοκίνητης ιστορίας. Ο Τζορτζ Ράσελ, ο μέχρι πρότινος teammate του Χάμιλτον περίμενε καρτερικά από τον βρετανό να αποχωρήσει για λογαριασμό της Ferrari, προκειμένου να πάρει τα ηνία της ομάδας.
Μόνο που το μεγάλο αφεντικό της ομάδας, Τότο Βολφ, δεν έφερε κάποιον φτασμένο δεύτερο (απλώς πήρε τον Μπότας για εφεδρικό) αλλά συμφώνησε με τον 18χρονο (!) Αντρέα Κίμι Αντονέλι.
Για όποιον δεν γνωρίζει τι εστί Αντονέλι, απλώς αρκεί ο χαρακτηρισμός «νέος Φερστάπεν» που τον συνοδεύει, και ήδη από τις πρώτες δοκιμές έχει δείξει ότι ένα νέο αστέρι μπορεί να γεννηθεί στη Mercedes.
Με λίγα λόγια, η περίοδος χάριτος για τον Ράσελ έχει επίσημα τελειώσει και αν ο Αντονέλι θυμίσει… Χάμιλτον την πρώτη του χρονιά στη McLaren (όπου από το πουθενά διεκδίκησε τον τίτλο) μάλλον στην Mercedes θα έχουν κάνει τη μεγαλύτερη κίνηση στην ιστορία.
Το 2025 θα είναι μια μεταβατική σεζόν για την F1, με τις ομάδες να ξέρουν ότι το 2026 θα αλλάξουν όλα. Κυριολεκτικά όλα όμως. Από νέα μονοθέσια, νέους κινητήρες, μια κυριολεκτικά διαφορετική F1. Και αυτή η μελλοντική αλλαγή δημιουργεί μια μεγάλη αγωνία, στα κυριακάτικα Grand Prix. Τα σενάρια είναι τρία:
Όλα αυτά κάνουν τη σεζόν απρόβλεπτη και γεμάτη ευκαιρίες για τα συνολικά 24 GP που θα απολαύσουμε το 2025, σε μια χρονιά που τα έχει πραγματικά όλα.
Με τον Χάμιλτον στη Ferrari, τη McLaren πιο δυνατή από ποτέ, τον Φερστάπεν να νιώθει την πίεση, έναν 18χρονο rookie στη Mercedes και τις ομάδες να μοιράζουν την προσοχή τους μεταξύ 2025 και 2026, η νέα σεζόν υπόσχεται τρελές ανατροπές.
Δέστε ζώνες, πάρτε θέσεις γρήγορα και ετοιμαστείτε. Τα φώτα σύντομα κλείνουν.