Η Donna Summer δεν πέρασε ποτέ απαρατηρητη
Ένα αφιέρωμα για την τραγουδίστρια που με τη μουσική της ένωσε εναν ολόκληρο πλανήτη.
Ένα αφιέρωμα για την τραγουδίστρια που με τη μουσική της ένωσε εναν ολόκληρο πλανήτη.
Το 1976, η Ντόνα Σάμερ ετοιμαζόταν να ξεκινήσει μια περιοδεία στην οποία θα τραγουδούσε -ανάμεσα στα άλλα- τη μεγάλη της επιτυχία «Love to love you baby». Τότε, έδωσε μια συνέντευξη στο περιοδικό Rolling Stone και η πρώτη ερώτηση ήταν, φυσικά, η εξής: «Πώς μεταφέρουμε από το στούντιο στη σκηνή έναν 17λεπτο φωνητικό οργασμό;»
Αυτό ήταν το «Love to Love yοu baby», ένα τραγούδι που εμφανίστηκε στις απαρχές της Disco, μιας έτσι κι αλλιώς οργασμικής μουσικής, που ήρθε ακριβώς τη στιγμή που κανείς δεν περίμενε ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να γίνουν πιο «υγρά» στις πίστες των κλαμπ.
«Είμαι περίεργη να το δω κι εγώ αυτό», απάντησε τότε η Σάμερ, η οποία είχε ήδη τραγουδήσει το «Love to Love yοu baby» σε κάποια πάρτι. «Το κοινό βόγκαγε πιο πολύ κι από μένα», είπε.
Λογικό. Το περιοδικό ΤΙΜΕ, αποκάλεσε το τραγούδι «έναν μαραθώνιο 22 οργασμών» και το BBC το απαγόρευσε, γεγονός που αποτέλεσε την καλύτερη διαφήμιση γι αυτό
«Όλοι με ρωτάνε αν ήμουν μόνη μου στο στούντιο και αν άγγιζα τον εαυτό μου όταν τραγουδούσα», συνέχισε η Σάμερ. «Ναι, ήμουν μόνη μου στο στούντιο και είχα το χέρι μου στο γόνατό μου. Ίσως βέβαια βοήθησε ότι φαντασιωνόμουν το αγόρι μου τον Πίτερ»…
Το «Love To Love You», το πρώτο καθαρόαιμο ντίσκο τραγούδι της Ντόνα Σάμερ, ήταν η είσοδος στην τρίτη φάση της καριέρας της. Πρώτα έφυγε, στα 19 της, από τη γενέτειρά της, τη Βοστώνη για να παίξει στο μιούζικαλ Ηair στο Μόναχο. Μετά άρχισε να ηχογραφεί τραγούδια στο Μόναχο, υπό την καθοδήγηση του Τζόρτσιο Μόροντερ και του Πιτ Μπελότε.
Μετά ο Μόροντερ παρατήρησε ότι το «Je T'Aime», η μεγάλη επιτυχία του 1969 με τους Τζέιν Μπίρκιν και Σερζ Γκενσμπούργκ να βογκάνε στα μικρόφωνα, πούλαγε και πάλι στην Αγγλία και το είπε στην Σάμερ. Εκείνη, γελώντας και αστειευόμενη, του είπε να κάνουν κι εκείνη ένα τέτοιο τραγούδι, ο Μόροντερ την πήρε στα σοβαρά και κάπως έτσι γεννήθηκε ένα από τα μεγαλύτερα ντίσκο τραγούδια όλων των εποχών.
Η Σάμερ στην αρχή δεν μπορούσε να συγκεντρωθεί και να πετύχει τα αδιανόητα αυτά φωνητικά. Προκειμένου να το καταφέρει ο Μόροντερ χαμήλωσε τα φώτα και είπε σε όλους να φύγουν από το στούντιο.
Όταν το τραγούδι ηχογραφήθηκε, η Σάμερ δεν ήθελε να το ακούσει. Ντρεπόταν. «Οι μαύροι άνθρωποι δεν κοκκινίζουν. Όταν άρχισα ν ακούω τα βογγητά έγινα… μπλε», είπε η Σάμερ. Το αγάπησα το τραγούδι, η μουσική είναι τρομερή, αλλά ευχόμουν να μην το είχα τραγουδήσει εγώ». «Βέβαια, αν ήξερα πριν επτά χρόνια (σ.σ. όταν ξεκινούσε την καριέρα της) ότι το μόνο που θα έπρεπε να κάνω είναι να βογκάω, θα βογκούσα. Αν και μπορώ να κάνω πολλά περισσότερα πράγματα», κατέληξε.
Προσπαθώντας να αποδείξει ότι δεν ήταν η Λίντα Λάβλεϊς της ποπ μουσικής, η Ντόνα Σάμερ είπε καταπληκτικά κομμάτια ου έμειναν στην ιστορία της ντίσκο κυρίως. Όμως το «Love To Love You» παρέμεινε ορόσημο. «Μπορείς να παγιδευτείς μόνο σε κάτι που είναι ισχυρότερο από σένα», παρατήρησε η ίδια «κι εγώ δεν το θεωρώ ισχυρότερο από μένα. Δεν θα αφήσω μια εικόνα για μένα να παγιωθεί».
Παρόλα αυτά, η πρώτη ζωντανή εκτέλεση του «Love To Love You», έδειξε ότι ίσως δεν είχε και πολύ δίκιο.
Ανάμεσα σε προβολείς που έβγαζαν χρυσές δέσμες φωτός, πλησίασε το μικρόφωνο πάνω στους ώμους δύο αντρών που φορούσαν μόνο ένα πανί γύρω από τους γοφούς τους. Η ίδια φορούσε ένα λευκό φόρεμα με χρυσές τρέσες και όπως άρχισε να τραγουδάει την εισαγωγή, κουνούσε τους γοφούς της κυκλικά προς το κοινό. Τα φώτα έσβησαν και όταν ξανάνοιξαν ζευγάρια χορευτών είχαν πάρει θέσεις που θύμιζαν στάσεις από το Κάμα Σούτρα. Κάτι ισχυρότερο από αυτήν έμοιαζε να την έχει παγιδεύσει…
Κι όμως, η ιστορία θα μπορούσε να έχει μνημονεύσει τη Ντόνα Σάμερ για πολύ περισσότερα από το «Love To Love You». Οι φίλοι της έκαναν λόγο για ένα πολύ πνευματικό άτομο -κάποια στιγμή μάλιστα έγινε και αναγεννημένη Χριστιανή, κάνονταε κάποια ομοφοβικά σχόλια τα οποία κατακρίθηκαν πολύ- και για μια γυναίκα πολύ ήσυχη και αφιερωμένη στην οικογένειά της.
Η ΛαΝτόνα Έιντριαν Γκέινς, γεννήθηκε την τελευταία μέρα του 1948 και στην καριέρα της πέτυχε πολλά. Πέντε Grammy, η πρώτη καλλιτέχνης στις ΗΠΑ που έκανε τρεις συνεχόμενους διπλούς δίσκους που πήγαν στο Νο1 και τέσσερα Νο1 singles σε 12 μήνες. Δεν είναι και άσχημα, αλλά θα μπορούσε να είναι και καλύτερα, με δεδομένη τη σπάνια φωνή της. Ίσως αυτό να είχε γίνει αν έμενε στον αρχικό της μουσικό προσανατολισμό, την κάπως underground ροκ σκηνή των 60s, που την οδήγησε και στην απόφαση να ακολουθήσει το μιούζικαλ Hair στην Ευρώπη. Εκεί γνώρισε και τον πρώτο σύζυγό της, τον Αυστριακό γιατρό Χέλμουτ Σόμερ, το 1976. Με τον Σόμερ, το επίθετο του οποίου και κράτησε, στην αγγλοποιημένη του μορφή, έκανε μια κόρη. Δεύτερος σύζυγός της ήταν ο τραγουδιστής Μπρους Σουντάνο, με τον οποίο έκανε τρία ακόμα παιδιά.
Με την καριέρα της να βρίσκεται πλέον σε παρακμή, η Σάμερ πέθανε στις 17 Μαΐου 1912 από καρκίνο του πνεύμονα. Η ίδια πίστευε ότι έπαθε τον καρκίνο από τη σκόνη που σηκώθηκε κατά την κατάρρευση των δίδυμων πύργων, κάτι που δεν ισχύει φυσικά, αλλά γενικά στο τέλος της ζωής της είχε διάφορες ιδεοληψίες. Ερμήνευσε στην καριέρα της πολλά τραγούδια που χορεύονται ακόμα, και ναι το «Love to love you baby» είναι αυτό που τη χαρακτήρισε πιο πολύ, αλλά το πιο σημαντικό της τραγούδι είναι μάλλον αυτό που και ο ίδιος ο Τζόρτζιο Μόροντερ χαρακτήρισε ως την «αρχή της ηλεκτρονικής ντίσκο», μιας μουσικής που ακόμα και σήμερα εξελίσσεται και αποτελεί τη βάση πολλών ειδών και όπως όλα δείχνουν θα συνεχίσει για καιρό ακόμα.
I feel Love, λοιπόν: