Grace: Το success story του premium ελληνικού τζιν με τα 18 διεθνή βραβεία

Συνέντευξη με μία εκ των δημιουργών του Grace, Λίλα Δημοπούλου.

84 SHARES

Συνέντευξη στη Δέσποινα Λάνου

Θα το έχεις δει στο μπαρ, θα το έχεις δεις σε κάβες, θα σου το έχουν προτείνει και είμαι σίγουρη ότι θα το έχεις γευτεί. Ο λόγος για το Grace, το premium ελληνικό τζιν με τα 18 διεθνή βραβεία. Πρόκειται για ένα σύγχρονο success story που πέρα από την απόλαυση που φέρνει στο ποτήρι μας συνιστά παράλληλα και ένα εξαιρετικό παράδειγμα για το πώς μία ελληνική εταιρεία με όραμα και πάθος μπορεί να πετύχει και στις πιο απαιτητικές αγορές. Και για όλους αυτούς τους λόγους, ήθελα να γνωρίσω από κοντά τους δημιουργούς αυτού του εγχειρήματος.

Συνάντησα τη Λίλα Δημοπούλου και κάναμε μία πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση σχετικά με το Grace, το νέο αδελφάκι του, την αγορά του τζιν στην Ελλάδα και τις προκλήσεις που κλήθηκε να αντιμετωπίσει τόσο η ίδια, όσο και οι συνεργάτες της. Και αν κάτι μου άφησε η κουβέντα μου με τη Λίλα Δημοπούλου -πέρα από την πολλή και στοχευμένη δουλειά που έχει κάνει - είναι η ευγένειά της και το φιλικό κλίμα που υπήρχε στην εταιρεία. Στοιχεία απαραίτητα για επιτυχημένες ομάδες με διάρκεια. Άλλωστε μόνο τυχαίο δεν μπορεί να είναι που ο Paul Jackson, editor του «Gin Guide» έχει γράψει για το Grace ότι κατάφερε να βάλει την Ελλάδα στον διεθνή χάρτη του τζιν.

 Photo credits: Vangelis Patsialos

Σε αυτό το ωραίο πλαίσιο πιάσαμε την ιστορία του Grace από την αρχή: 

«Η εταιρεία μας, LKC Premium Drinks, ξεκίνησε το 2015. Πίσω από την εταιρεία είμαι εγώ και ο σύζυγός μου, ο οποίος είναι Σκωτσέζος, ο John Cowden. Αρχικά ξεκινήσαμε να εισάγουμε κάποια προϊόντα τζιν και ουίσκι από τη Σκωτία, όπου είναι και ο τόπος καταγωγής του συζύγου μου. Το 2016, συναντηθήκαμε στο πλαίσιο μιας έκθεσης με την Κατερίνα και τη Χαρά Κατσού, οι οποίες έχουν το αποστακτήριο Avantes στη Χαλκίδα. Εκεί καταλάβαμε ότι έχουμε ένα κοινό όραμα και έναν κοινό στόχο. Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα δικό μας προϊόν, να ανοίξουμε μια καινούργια κατηγορία τζιν στην Ελλάδα, γιατί μέχρι τότε τα ελληνικά προϊόντα που ήταν σε επίπεδο παραγωγής ήταν συνώνυμα του ούζου και του τσίπουρου. Ξεκινήσαμε λοιπόν με την κοινή σκέψη να δημιουργήσουμε ένα ελληνικό τζιν, υψηλών προδιαγραφών, το οποίο θα μπορούσε να σταθεί επάξια και να ανταγωνιστεί πάρα πολλά επώνυμα πολυεθνικά τζιν.

Αρχίσαμε το 2016 με πάρα πολλά πειράματα, πολλή έρευνα και δοκιμάζοντας ελληνικά βότανα, καθώς θέλαμε να δώσουμε ελληνικό χαρακτήρα στο προϊόν και να δούμε πώς όλα αυτά μπορούν να ταιριάξουν με την άρκευθο που είναι το κύριο συστατικό του τζιν. Η Χαρά -που είναι και η υπεύθυνη αποσταγματοποιός- πειραματίστηκε με περίπου 50 βότανα, το νούμερο 50 στη λίστα της ήταν ο κρίταμος».

Και για εμάς αυτό ήταν και το μαγικό συστατικό, ήταν αυτό που έδωσε τον ιδιαίτερο χαρακτήρα στο Grace.



-Eίναι ο κρίταμος το συστατικό για το οποίο νιώθετε παραπάνω περήφανη;

«Ναι, καθώς είναι ένα πολύ ιδιαίτερο βοτανικό στοιχείο, το μαζεύουμε κάθε χρόνο από την Κρήτη από ένα νησάκι το οποίο δεν κατοικείται. Και αυτό είναι το μεγάλο άγχος μας για το προϊόν, γιατί θέλουμε να είναι φρέσκο και άγριο. Ο κρίταμος φύει μόνο 15 ημέρες τον χρόνο, οπότε έχουμε συγκεκριμένο χρόνο για να μαζέψουμε τις ποσότητες που θέλουμε για την παραγωγή όλου του επόμενου χρόνου. Το εμβαπτίζουμε στην αλκοόλη και έχουμε αυτό το μοναδικό συστατικό σε απόθεμα για όλη τη χρονιά».

-Τι θυμάστε πιο έντονα από τη διαδικασία των δοκιμών;

«Έπρεπε να δοκιμάσω τζιν στους 72 αλκοολικούς βαθμούς (γελάει). Όχι, περάσαμε πάρα πολύ όμορφα, γιατί ήταν ένα πολύ ωραίο και δημιουργικό ταξίδι. Μας έδεσε πάρα πολύ και με τα κορίτσια, αλλά παράλληλα πολύ γρήγορα καταλάβαμε ότι είχαμε κάτι πολύ ιδιαίτερο στα χέρια μας».

-Θα ήθελα να μοιραστείτε μαζί μας μία ξεχωριστή στιγμή του Grace.

«Για μένα η πιο σημαντική στιγμή ήταν όταν παρουσιάσαμε το Grace, είχαμε το θράσος ή το θάρρος να ξεκινήσουμε έναν γύρο τυφλών δοκιμών με γκρουπ από επιλεγμένους bartenders, σομελιέ και γευσιγνώστες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Aυτό συνέβη το 2017.

Από 25 γκρουπ των έξι ατόμων τυφλής γευσιγνωσίας το Grace μόνο σε δύο σκόραρε δεύτερο. Σε όλα τα υπόλοιπα γκρουπ, σκόραρε πρώτο. Αυτή η περηφάνια, αυτή η χαρά ότι έχω στα χέρια μου κάτι, το οποίο είναι πραγματικά ιδιαίτερο είναι ένα μοναδικό συναίσθημα».



-Αναρωτιέμαι τι είναι τελικά αυτό που κάνει ένα προϊόν τόσο επιτυχημένο;

«Αυτό που πιστεύω ακράδαντα μετά το Grace είναι ότι ένα προϊόν πρέπει να τα έχει όλα. Και γεύση, και packaging, και σωστή επικοινωνία, και μια αληθινή ιστορία από πίσω. Εμείς είχαμε την τύχη και τη στρατηγική σε έναν βαθμό να τα συνδυάσουμε όλα. Καταφέραμε να βγάλουμε ένα ποιοτικά άψογο προϊόν σε μια πάρα πολύ ωραία συσκευασία μέσα από μια ιστορία που ήταν η δική μας, ήταν αληθινή, δεν ήταν κάτι που βρήκε ένα διαφημιστικό γραφείο να το προβάλει».

-Ποιος είναι ο κύκλος παραγωγής του Grace μέχρι να φτάσει στο ποτήρι μας;

«Το Grace είναι 100% απεσταγμένο και οι τεχνικές που εφαρμόζει το αποστακτήριο ‘Αβαντες είναι μούλιασμα steep δηλαδή, boil-βρασμός με την απόσταξη και υδροατμοαπόσταξη. Ειδικότερα, στον αποστακτήρα βάζουμε κάποια βότανα που επιλέγουμε από πάνω και τα αιθέρια έλαια περνάνε μέσα από τον βρασμό στο προϊόν. Χρησιμοποιούμε δηλαδή όλες τις καλές τεχνικές παραγωγής ενός τζιν. Το τζιν λοιπόν είναι αλκοόλη αρωματισμένη είτε με φυσικά είτε με τεχνητά συστατικά και αποσταγμένο. Εμείς επιλέγουμε την απόσταξη, δεν κάνουμε καμία πρόσμιξη με αλκοόλη, ούτε προσθήκη ζάχαρης έχουμε, ούτε αιθέριων ελαιών, δηλαδή πρόσθετα συστατικά. Είναι όλα φυσικά τα βότανα που χρησιμοποιούμε».

-Το ότι είστε γυναίκες έπαιξε ρόλο στο πώς σας αντιμετώπισαν στον χώρο;

«Φυσικά. Αντιμετωπίσαμε και σεξισμό και υποτίμηση. Αυτό όμως πολλές φορές λειτουργεί αντίστροφα, σε πεισμώνει. Είμαι ένας άνθρωπος, όπου επί 25 χρόνια είχα διευθυντική θέση σε πολυεθνικές εταιρείες, όπου αισθανόμουν ότι αν αφήσω το φύλο μου να επηρεάσει τις δυνατότητές μου και τις ικανότητές μου θα ήμουν χαμένη. Εγώ μεγάλωσα και εκπαιδεύτηκα με τη νοοτροπία του ότι πρέπει να δουλέψω δύο φορές παραπάνω και να αποδείξω ότι είμαι ικανή. Αυτό στο δικό μου το DNA, είχε περάσει. Σε αυτή την ηλικία δεν θα αφήσω ξαφνικά να με επηρεάσουν ή οποιεσδήποτε σεξιστικές αντιλήψεις του οποιοδήποτε. Έχω μάθει να λειτουργώ και να κινούμαι σε αυτό το περιβάλλον. Ίσα-ίσα εμένα με πεισμώνει αυτό».



-Ποια ήταν η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίσατε Ελλάδα;

«Η πρώτη και η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν η νοοτροπία του κόσμου και του καταναλωτή ότι αφού είναι ελληνικό προϊόν πρέπει να είναι και πιο οικονομικό ή δεν μπορεί να είναι και τόσο καλό. Δυστυχώς στην Ελλάδα δεν πιστεύουμε εμείς οι ίδιοι στο τι μπορούμε να κάνουμε και το πόσο καλά προϊόντα μπορούμε να δημιουργήσουμε. Υπήρχε λοιπόν ένα cultural theme, ένα θέμα κουλτούρας από τους καταναλωτές και από τους επαγγελματίες όπου δεν μπορούσαν να αποδεχτούν ότι ένα ελληνικό προϊόν μπορεί να είναι τόσο ποιοτικό και σε ένα price range εφάμιλλο των εισαγωγών.

Καταφέραμε να τοποθετήσουμε το Grace στη συνείδηση του καταναλωτή ως ένα ποιοτικό προϊόν με τα βραβεία που πήραμε στο εξωτερικό. Και αυτό το λέω με λύπη. Το Grace έχει πάρει 18 διεθνή βραβεία σε πολύ μεγάλους διαγωνισμούς και κάποια από αυτά είναι και exceptional. Δεν νομίζω ότι υπάρχει άλλο ελληνικό απόσταγμα το οποίο έχει πάρει τόσα βραβεία στο εξωτερικό».

Στο νέο Grace Gin Icon θα «ανακαλύψεις» περγαμόντο

Το νέο Grace είναι 100% διπλά αποσταγμένο τζιν, συνδυάζοντας μερικά από τα κυριότερα βοτανικά στοιχεία του Grace Classic, όπως τον κρίταμο και τα άνθη πορτοκαλιάς και κέδρου, τα οποία έχουν αποσταχθεί με περγαμόντο και καρπούς από κυπαρίσσι, για να αναδειχθούν περαιτέρω τα αρώματα και οι γεύσεις των εσπεριδοειδών.

«Η σκέψη του να ανοίξουμε και να δημιουργήσουμε μια οικογένεια Grace υπήρχε από την αρχή. Και ήταν ο αρχικός στόχος. Κρίναμε φέτος ότι ήταν η στιγμή να κάνουμε ένα refresh στο brand και να μπούμε στη διαδικασία να δημιουργήσουμε μια χρωματική οικογένεια ανάλογα με τα στοιχεία του κάθε προϊόντος που θα παρουσιάσουμε. Το Grace είναι η ναυαρχίδα μας και ό,τι κάνουμε θα έχει το DNA του Grace. Αυτό ήταν μια ανάγκη για να δημιουργήσουμε μια διαφορετική έκφραση πάντα όμως ξεκάθαρα Ελληνική. Το Grace είναι ένα πολύπλοκο απόσταγμα. Θέλαμε λοιπόν να δημιουργήσουμε κάτι πιο παιχνιδιάρικο.

Οπότε όταν μπήκαμε στη διαδικασία να συζητήσουμε για δεύτερο προϊόν, η πρώτη μου σκέψη ήταν το περγαμόντο και για μια ακόμα φορά η Χαρά δημιούργησε κάτι μοναδικο. Για μένα το περγαμόντο είναι μια πολύ έντονη παιδική ανάμνηση. Ένα γλυκό, ένα εσπεριδοειδές το οποίο το λάτρευα και η μαμά μου το έφτιαχνε μόνο παραμονή Πρωτοχρονιάς στη βασιλόπιτα. Το είχα μεγάλο «καημό» το περγαμόντο διότι μου αρέσει πολύ .

Σε αυτή την φάση έχουμε σχέδια και για τρίτο μέλος της οικογένειας τον Σεπτέμβρη, το οποίο επειδή θα είναι και χειμώνας θα επικεντρωθούμε σε γεύσεις που να φέρνουν αναμνήσεις απο το βουνό. Stay tuned λοιπόν».

-Τελειώνοντας, ποιο είναι το motto σας;

«Όταν κάνεις κατι either has to be perfect or not be at all. Μεταφράζεται ως όταν κάνεις κάτι θα το κάνεις είτε τελεία είτε δεν θα το κάνεις καθόλου».

info

Grace, https://www.greekspirited.com/el, τηλ. 210 8136669

84 SHARES
©2016-2024 Ratpack.gr - All rights reserved